Škoda Kodiaq RS 2.0 TSI – športové SUV pre rodinu aj diaľnicu
Druhá generácia Kodiaqu priniesla množstvo zmien a vrcholné prevedenie RS sa opäť spolieha na benzínový motor. Pod kapotou pracuje dvojlitrový štvorvalec TSI s výkonom 265 koní, ktorý sľubuje viac dynamiky než predchádzajúci dieselový aj benzínový variant, a zároveň si zachováva všestrannosť typickú pre veľké rodinné SUV. Nový Kodiaq RS chce osloviť tých, ktorí hľadajú priestranné auto so športovým nádychom a schopnosťou zvládnuť rýchle diaľničné presuny bez straty komfortu.
Dizajn – športová elegancia v rodinnom balení
Nový Škoda Kodiaq RS pôsobí sebavedomejšie a dynamickejšie než kedykoľvek predtým. Typická široká maska s čiernym lemovaním, RS znakmi a ostro rezanými Matrix LED svetlami prepojenými svetelnou lištou dodávajú autu športový výraz, ktorý jasne odlišuje RS od bežných verzií. Robustné nárazníky s veľkými otvormi na prívod vzduchu či čierne detaily na karosérii zvýrazňujú dynamický charakter.
➡️ NEPREHLIADNITE: Test Škoda Superb Sportline
Profil vozidla si zachováva proporcie veľkého SUV, no vďaka športovo ladeným diskom kolies vo veľkosti 20 palcov a kontrastnému lakovaniu pôsobí Škoda Kodiaq RS vizuálne nižšie a agilnejšie.
Zadná časť nesie typické horizontálne línie a športovo tvarovaný difúzor. Dvojica výrazných koncoviek výfuku nie je len dizajnovým doplnkom, ale pripomienkou, že RS je predsa len o niečom viac než o obyčajnom rodinnom SUV.
Pohon – viac koní pre viac zábavy
Škoda Kodiaq RS 2025 prichádza s vylepšeným benzínovým dvojlitrom TSI, ktorý teraz ponúka 195 kW (265 koní) a 400 Nm krútiaceho momentu. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou má teda o niečo viac výkonu, čo je pri takto veľkom SUV cítiť najmä pri zrýchlení a pružnosti. Z pokoja na 100 km/h vystrelí za približne 6,3 sekundy a maximálna rýchlosť sa pohybuje na hranici 231 km/h.
Silu prenáša 7-stupňová dvojspojková prevodovka DSG na všetky štyri kolesá prostredníctvom pohonu 4×4. Prevodovka je v bežnom režime príjemne kultivovaná a šetrí spotrebu, no v športovom režime reaguje okamžite a drží motor v ideálnom spektre otáčok.
Motor pôsobí živšie a kultivovanejšie než v predošlej generácii a Škoda Kodiaq RS tak dokáže pôsobiť nielen ako priestranné rodinné auto, ale aj ako sebavedomý spoločník na dynamickú jazdu. Spotreba sa pri rozumnej jazde pohybuje okolo 8,5 litra na 100 km, no využívanie plného potenciálu dokáže ľahko posunúť hodnotu vyššie.
➡️ NEPREHLIADNITE: Nový Volkswagen Tayron – viac miesta ako Touareg?
Jazdné vlastnosti – komfort a dynamika
Na ceste pôsobí Škoda Kodiaq RS presvedčivo. Vďaka pohonu všetkých kolies a 7-stupňovej DSG prevodovke drží auto stopu aj pri svižnej jazde a krútiaci moment 400 Nm je k dispozícii takmer okamžite. Podvozok je naladený športovejšie než u bežných verzií, takže karoséria reaguje na zmeny smeru pri prejazde zákrut promptnejšie a minimalizuje náklony.
Riadenie je presné, vcelku komunikatívne, a pri vyšších rýchlostiach dodáva vodičovi pocit kontroly. Jazda na diaľnici je komfortná, auto tlmí väčšinu nerovností a hluk či už od kolies, podvozku, alebo aerodynamiky je dobre odtlmený.
Napriek tomu sú tu aj kompromisy. Vyššia hmotnosť takmer 2 tony je stále cítiť a pri prudších manévroch auto pôsobí menej agilne než menšie SUV. Športovo naladený podvozok vie na rozbitých cestách aj napriek 15-tim úrovniam tvrdosti pôsobiť tvrdšie, než by niektorí vodiči očakávali. DSG prevodovka, hoci veľmi rýchla a komfortná, sa občas pri pomalšej jazde v kolónach správa trochu neisto a trhavo. Spotreba pri plnom využívaní výkonu rastie pomerne rýchlo aj cez hodnoty presahujúce 12 litrov na sto kilometrov, čím sa skokovito vzďaluje od hodnôt výrobcu.
Interiér – šport, komfort a rodinná praktickosť
Kabína Kodiaqu RS kombinuje športový charakter so štandardnou priestrannosťou veľkého SUV. Dominujú tu športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy, ktoré poskytujú vynikajúcu bočnú oporu a sú zároveň pohodlné aj na dlhých trasách. Volant so skosenou spodnou hranou, RS logom a perforovanou kožou zvyšuje športový dojem a ergonomicky padne do ruky.
Palubná doska je prehľadná a modernejšia verzia infotainmentu s dotykovou obrazovkou dobre dopĺňa digitálny prístrojový štít. Všetky ovládacie prvky sú logicky usporiadané tak, aby vodič nič nemusel hľadať, pretože všetky základné ovládacie prvky sa nachádzajú presne tam, kde sme všetci zvyknutí. Použité materiály ako kombinácia kože, alcantary a kovových doplnkov pôsobia prémiovo a odolne zároveň.
Priestorovo Škoda Kodiaq RS nezaostáva za očakávaniami. Vzadu je dostatok miesta na nohy aj nad hlavou, batožinový priestor s objemom 650 litrov je priam kráľovský a zvládne rodinné nákupy aj cestovanie na víkend. V núdzovom prípade sa v ňom aj bez problémov vyspíte ;). Simply Clever riešenia ako odkladacie priehradky či výklopná zásuvka do kufra dopĺňajú klasickú škodovácku praktickosť.
Záver – sila, priestor a emócia v jednom balení
Škoda Kodiaq RS druhej generácie potvrdzuje, že veľké SUV môže mať viac než len praktickú stránku. Nový benzínový motor s výkonom 265 koní dodáva autu dynamiku, ktorú oceníte pri zrýchľovaní aj pri diaľničnom tempe, a podvozok naladený so športovým duchom robí z Kodiaqu RS sebavedomého spoločníka. Interiér spája moderné technológie, kvalitné materiály a tradične obrovský priestor, čo z neho robí jedno z najpraktickejších športovo ladených SUV na trhu.
Samozrejme, vyššia hmotnosť a športovejšie pruženie prinášajú určitú daň v podobe tvrdšieho prejavu na rozbitých cestách a spotreba vie narásť, ak využívate plný výkon. Tieto drobné nedostatky však nemenia fakt, že Kodiaq RS dokáže unikátne skombinovať rodinnú praktickosť so športovou emóciou – a to je presne to, čo robí túto verziu vyhľadávanou.
Technická špecifikácia
| Škoda Kodiaq RS 2025 | Škoda Kodiaq RS 1.Gen FL | Škoda Kodiaq RS 1.Gen pred FL | |
| Motor/palivo | 2.0 / benzín | 2.0 / benzín | 2.0 / nafta |
| Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1 984 / 4 | 1 984 / 4 | 1 968 / 4 |
| Výkon motora (kW/k) | 195 / 265 | 180 / 245 | 176 / 239 |
| Max. krútiaci moment (Nm) | 400 | 370 | 500 |
| Prevodovka | 7-st. DSG | 7-st. DSG | 7-st. DSG |
| Spotreba výrobca/test (WLTP) | 8,5 / 8,5 | 8,9 / 9,2 | 8,3 |
| Prevádzková hmotnosť (kg) | 1 966 | 1 938 | 1 895 |
| Objem batožinového priestoru (L) | 910 | 835 | 725 |
| Maximálna rýchlosť (km/h) | 231 | 234 | 221 |
| Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 6,3 | 6,5 | 6,9 |
| Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 60 990 / 63 228 | 50 480 / 56 504 | 49 990 |























