TEST: Škoda Karoq 2.0 TDI 4×4 – dobrý ešte lepší
Len nedávno faceliftovaná Škoda Karoq sa nám dostala do redakcie na týždňový test, počas ktorého sme sa pozreli na jej vlastnosti a vylepšenia. Už na začiatok však môžem povedať, že facelift Karoqu pomohol a dostal ho opäť o level vyššie.
Dizajn
Modernizácia priniesla Karoqu okrem iného aj mierne pozmenené tvary zapadajúce do aktuálneho dizajnového jazyku značky. V prednej časti si v porovnaní s variantom pred modernizáciou môžme všimnúť nové LED svetlomety, ktoré v našom prípade disponovali Matrix technológiou s vyrezávaním protiidúcich áut v režime diaľkových svetiel. Funkčnosť týchto svetlometov je jednou z vecí, za ktoré má Škoda Karoq u mňa plusové body, pretože počas celého testu fungovali svetlomety bez jedniného zaváhania a ich svietivosť a dosvit je tiež nadpriemerná. Ďalšou viditeľnou zmenou je rozdelená linka denného svietenia, ktorá viacej ladí s hranatejšími tvarmi prednej časti.
V prednom nárazníku v spodnej časti pribudla aj dvojica otvorov napomáhajúca k lepšiemu obtekaniu auta vzduchom. V zadnej časti sú hlavnou zmenou koncové LED svetlomety s užším a kompaktnejším dizajnom. Bočná silueta zostala bez väčších zmien.
➡️NEPREHLIADNITE: Test Škoda Kodiaq RS
Pohon
Pod prednou kapotou testovaného kúsku sa ukrýval naftový dvojliter preplňovaný turbodúchadlom s maximálnym výkonom na úrovni 150 konských síl a 360 Nm krútiaceho momentu. Sila motora bola distribuovaná na obe nápravy prostredníctvom sedemstupňovej automatickej prevodovky DSG. Táto verzia je aktuálne najrýchlejšie akcelerujúcim Karoqom v ponuke. Šprint z pokoja na 100 km/h zvládne v ideálnych podmienkach v priebehu 8,7 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 204 km/h, čo je vzhľadom na určenie auta viac než dostatočná dynamika.
Jazda
Pri modernizovanom Karoqu ma pochopiteľne najviac zaujímalo jeho správanie sa na ceste. Facelift priniesol mierne tuhší podvozok, ktorý málo, ale predsalen obmedzil náklony karosérie, ktoré sú však pri svižnejšej jazde zákrutami stále citeľné. Citeľná je aj hmotnosť 1 598 kilogramov pri ostrejších za sebou idúcich zákrutách, kde je presun hmotnosti vďaka vyššiemu podvozku poznať. Pochváliť však musím naladenie systému stabilizačnej a trakčnej kontroly, ktorý pomáha nasmerovať auto presne tam, kam si vodič želá. Ak sa však dostanete na limit trakcie pneumatík najmä na mokrej vozovke, musíte počítať s miernou nedotáčavosťou.
Testovaný kúsok bol vybavený aj pohonom oboch náprav a voličom jazdných režimov. Pri testovaní terénnych schopností a vlastností som ocenil hlavne dobre odhlučnený podvozok a motorový priestor. Pochvalu si zaslúži aj krátky predný a zadný previs, vďaka ktorému dokáže Škoda Karoq zvládnuť aj ostrejšie stúpanie či väčšie prekážky.
Ako je na tom spotreba paliva?
Novinka je prekvapivo menej smädná, ako som čakal. Pri bežnej jazde naprieč okreskami, mestom a diaľnicou sa mi počas 400 kilometrovej trasy podarilo dosiahnuť kombinovanú spotrebu na úrvoni 5,7 litra nafty na 100 kilometrov. Ak zoberieme do úvahy rozmery, hmotnosť a pohon oboch náprav, tak ide o veľmi slušný údaj, za ktorý môžme vďačiť dobre sprevodovanej DSG prevodovke. Tá si s naftovým dvojlitrom rozumela viac ako ukážkovo.
Ak sa pýtate, či je výkon na tento typ auta dostatočný, tak vám odpoviem áno. Nie je to síce žiadny pretekár no krútiaci moment 360 Nm dostupný už od 1600 otáčok za minútu vám pri bežných rýchlostiach umožní svižné predbiehanie a na diaľnici taktiež nebudete patriť k tým pomalým, práve naopak.
Interiér
Interiér taktiež neobišlo pár zásadných zmien. Ako prvé by som spomenul prítomnosť výhradne plne digitálneho prístrojového panelu vo všetkých výbavových stupňoch. Ide o klasický zobrazovací panel s grafikou, ktorú poznáme už z mnohých aktuálnych modelov portfólia značky. Medzi ďalšie zmeny sa zaradilo čalúnenie lakťovej opierky na dverách z brúsenej kože. Rovnaký materiál nájdeme aj na sedadlách, ktoré síce majú rovnaký tvar, no pocitovo disponujú lepším bočným vedením. Stredový panel sa výrazných zmien nedočkal, čo sa nedá povedať o nových dekoratívnych lištách na dverách a palubnej doske, ktoré sú vybavené ambientným osvetlením s možnosťou zmeny farby podľa želania.
Áno či nie?
Ak vám aktuálne parkuje v garáži Karoq pred faceliftom, tak pravdepodobne moc dôvodov na upgrade nevidíte, no v prípade, že sa obzeráte po novom rodinne založenom SUV s dobrými jazdnými vlastnosťami za každých podmienok, nízkou spotrebou a priestranným variabilným interiérom, tak v tom prípade by ste mali modernizovaný Karoq určite zvážiť.
Technická špecifikácia
Škoda Karoq | Seat Ateca | |
Motor/palivo | 2,0 /diesel | 2,0/diesel |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1968/4 | 1968/4 |
Výkon motora (kW/k) | 110/150 | 110/150 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 360 | 360 |
Prevodovka | 7 st. automat, DSG | 7 st. automat, DSG |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 5,6/5,7 | 5,8 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1598 | 1639 |
Objem batožinového priestoru (L) | 521 | 485 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 204 | 197 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 8,7 | 8,7 |
Cena verzie od (€) | 34 960 | 35 130 |
Pre cenník Karoqu kliknite SEM.