Nová Panamera – rekordér z Nordschleife s výkonom 630 koní
Nedávno sme vás informovali o rekorde v „zelenom pekle“, kde nová Panamera zosadila z trónu Mercedes-AMG GT63 S a tak sa zaradila do traťového rebríčka v kategórii „executive cars“ na prvé miesto. Teraz Porsche odhaľuje všetky informácie o novej Panamere. Údajne prešla rozsiahlymi zmenami, čím sa líši oproti predošlej verzii?
Optické zmeny
Spredu vozidla si môžte po bokoch všimnúť väčšie otvory na prívod vzduchu, prepracované prvky lakované vo farbe vozidla, ktoré opticky rozširujú vozidlo, ako aj ďalej od seba umiestnené LED-svetlá.
Zmenou prešiel aj zadný LED svetelný pás s novými kontúrami. Modely GTS dostanú zadné svetlá v tmavšom, exkluzívnom vyhotovení už v sériovej výbave.
V interiéri veľké zmeny nečakajte. Infotainment je obohatený o dodatočné digitálne funkcie ako napríklad vylepšený hlasový systém Voice Pilot, Risk Radar pre aktuálne dopravné značenie a informácie o nebezpečenstve, a taktiež dostane bezdrôtový Apple CarPlay.
Výkonné Turbo S zrýchľuje z 0 na 100 km/h len za 3,1 sekundy!
Na začiatok treba spomenúť, že Turbo S už nebude hybrid ako predchodca. Kombinovaný výkon predošlej hybridnej Panamery Turbo S bol na úrovni 680 koní a 850 Nm. Novú Panameru Turbo S teda poháňa už iba spaľovací motor s výkonom 630 koní a 820 Nm. Aj napriek absencii elektromotoru zrýchľuje nové Turbo S o 0,3 s (0-100 km/h) lepšie ako predchodca. Maximálnu rýchlosť dosahuje 315 km/h (+5 km/h). Poháňa ho známy Porsche V8 motor s obsahom 4 l, ktorý vyvíjali v Porsche Weissach a vyrába sa v Porsche Zuffenhausen (jediný Porsche motor v ponuke, ostatné sú Audi).
Supercar s komfortom exkluzívnej limuzíny
Faceliftovaná Panamera Turbo S prekonala na Nordschleife predchodcu Turbo S až o 13 sekúnd! K tomtu super výsledku dopomohlo optimalizované 3-komorové vzduchové pruženie a PASM (Porsche Active Suspension Management) ponúka tiež výrazné zlepšenie komfortu a tlmenia. O dynamickú jazdu sa postará systém PDCC Sport, ktorý redukuje náklony karosérie. Okrem toho sa nová Panamera môže pochváliť novou generáciou riadenia či novými pneumatikami Michelin Pilot Sport CUP 2.
Elektrický dojazd sa zvýšil o 30 %
Panamera 4S E-Hybrid je plug-in hybrid a jeho elektrický motor má výkon 136 koní a spaľovací benzínový 6-valec 440 koní. Obdivuhodné je práve zrýchlenie, z pokoja na 100 km/h zvládne len za 3,7 sekundy. Kapacita batérie sa zvýšila z 14,1 kWh na 17,9 kWh takže čisto elektrický dojazd dosahuje 54 km podľa WLTP EAER City. To je na každodenné dochádzanie do práce tak akurát.
Zdroj: Porsche Newsroom