Supra GR 550 – oproti štandardu až 210 koní naviac
Už prešli takmer dva roky od oživenia japonskej legendy známej pod meno Supra. Bolo len otázkou času, kedy a ktorý úpravca si na ňu trúfne, keďže pod kapotou pracuje motor s veľkou výkonovou rezervou.
Základ vs úprava
Pokiaľ otvoríme prednú kapotu základnej Supry, uvidíme 3-litrový radový 6-valec od automobilky BMW, ktorý disponuje výkonom 250 kW / 340 koní a 550 Nm, doplnený o twin-scroll turbodúchadlo. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 4,3 sekundy, a to vďaka 8-stupňovej automatickej prevodovke, ktorá všetok výkon prenáša výhradne na zadnú nápravu.
Keďže si Supru zobral pod paľbu úpravca Manhart, očakávame poriadnu nádielku, tak ako v prípade modelu RQ 900. Šesťvalec v Supre zatiaľ vyladili na 404 kW / 550 koní a majestátnych 770 Nm krútiaceho momentu. To znamená obrovský nárast výkonu o 210 koní a 270 Nm. Pripomeniem, že stále je hnaná len zadná náprava.
Čo obsahuje úprava?
Za veľký nárast výkonu je zodpovedná práve aktualizácia turbodúchadla. Nesmie chýbať ani výkonnejšia sada chladičov od spoločnosti Wagner Tuning. O kvalitnejší zvuk sa stará výfukový systém FI Exhaust spojený s motorom pomocou športového zvodu taktiež od spoločnosti Wagner Tuning vrátane 200-článkového katalyzátora.
Nezameniteľný vzhľad
Presne tak, ako Manhart RQ 900 aj Supra sa nesie v zlato-čiernej farebnej kombinácií doplnenej o červený akcent. Okrem farby prispieva krásnemu dizajnu aj spojler na prednom nárazníku od AC Schnitzer. Aby toho nebolo málo, z hľadiska jazdnej dynamiky bolo znížené aj pruženie, ktoré prispieva nižšiemu ťažisku a zlepšuje prejazdy zákrut. Ozdobou karosérie zboku sú 20-palcové disky kolies so 6 dvojitými lúčmi. zabalené do lesklej čiernej farby. Vpredu dosahujú 255/30 ZR20 a vzadu 295/25 ZR20.
Zdroj: www.manhart-performance.de