TEST: Opel Astra Combi [užívateľský test] postačí Astre 1,2-ka pod kapotou?
Model Opel Astra Combi u nás v redakcii už raz pristál. Takisto sme v priebehu minulého roka testovali motorický variat s CVT prevodovkou. Teraz vám prinášame test najslabšej motorizácie v prevedení combi a s manuálnou prevodovkou. Postačí Astre 1,2-ka pod kapotou?
Exteriér
Na úplný začiatok iba zhrniem základné dizajnové prvky vozidla Opel Astra Combi. Ako sme už v predošlej recenzii uviedli (nájdeš ju TU), Astra Combi predstavuje elegantný a konzervatívny dizajn karosérie typu kombi. V porovnaní s už testovanou verziou, sme tentokrát dostali biele farebné vyhotovenie s 18-palcovými diskami. Chrómové prvky nahradili čierne a dominantou prednej masky ostali LED matrixové svetlomety.
Interiér
Celkový vzhľad, ergonómia a spracovanie interiéru Opel Astra Combi je na obstojnej, ba priam vysokej úrovni. Testované vozidlo má sedadlá potiahnuté kožou a alcantarou. Informácie o jazde sa šoférovi zobrazujú na polo-digitálnej prístrojovej doske. Na Opel Astra s generačným označením K nás prekvapil mierny nedostatok odkladacích priestorov. Naopak prekvapením modelu Astra je intuitívny infotainment a podpora Apple CarPlay a Android Auto.
Agregát
Testovali sme Opel Astra Combi s benzínovým trojvalcom o objeme 1,2-litra. Výsledná krivka výkonu agregátu dosahuje maximálnu hodnotu 81 kW teda 110 konských síl. Krútiaci moment s hodnotou 195 Nm je prenášaný na prednú nápravu za pomoci 6-stupňovej manuálnej prevodovky. Spotreba udávaná výrobcom je na úrovni 5,6-5,3 litra na 100 km. Nám sa v teste podarilo zajazdiť 7,1 litra.
Iné dostupné motorizácie:
1,2 Turbo 81 kW MT6
1,2 Turbo 107 kW MT6
1,5 CDTI 90 kW MT6
Jazda
Podvozok je komfortný no hravý zároveň. Pri ostrejších prejazdoch zákrutami sa prejavuje nedotáčavosť, čo však nie je nič neobvyklé pri vozidlách s predným pohonom. Kde však Astra prekvapila je zladovatelé a zasnežené prostredie. Bez väčších problémov sme s Opel Astra Combi vyšli na mohylu, keď bola na ceste súvislá vrstva snehu. Veľkú mieru na úspechu však majú dobré zimné pneumatiky. Nevýhodou však je zvýšný hluk pneumatík pri diaľničnom tempe.
➡️NEPREHLIADNITE: TEST Ford Focus Active 1,5 CDTI
Konkurencia a cena
Opel Astra Combi čelí vo svojej triede silnej konkurencii. Zo strany francúzkých výrobcov je v ponuke Renault Megane Grandtourer s cenou od 19 650 eur. Koncern VW ponúka atraktívny Seat Leon Sportstourer s rovnako atraktívnou cenou od 17 120 eur.
Nami testovaná Astra generácie K prichádza v troch prevedeniach: Opel Astra Combi GS Line predstavuje športovejšie prevedenie, Opel Astra Combi Elegance predstavuje pravý opak-umiernenejší dizajn a konzervatívnejšie prevedenie. V ponuke je tiež variant Ultimate. Cena nami testovanej verzie začína na cene 18 190 eur.
Stačí teda modelu Opel Corsa Combi trojvalec s objemom 1,2-litra? Je to individuálne. Kto nevyhľadáva dynamickú jazdu a jazdí prevažne v meste, si trojvalcovú 1,2-ku obľúbi.
Technická špecifikácia-klasika
Renault Megane Grandtourer | Seat
Leon |
||
Motor/palivo | 1,2 Turbo/benzín | TCe 140/benzín | 1,5 TSI/benzín |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1199/3 | 1333/4 | 1498/4 |
Výkon motora (kW/k) | 81/110 | 103/140 | 96/130 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 195 | 240 | 200 |
Prevodovka | Manuálna 6 st. | Manuálna 6 st. | Manuálna 6 st. |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 5,5/7,1 | 5,6 | 5,2 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1280 | 1353 | 1362 |
Objem batožinového priestoru (L) | 540 | 580 | 620 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 200 | 205 | 209 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 11,1 | 9,7 | 9,7 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 18 190 | 19 650 | 21 145 |
Text: Matúš Toráč
Foto: Anton Majerský