DRAG RACE: Monopost F1 sa postavil oproti Porsche 911 Turbo S a Superbiku BMW M1000 RR
Carwow prináša opäť zaujímavé porovnanie no tentoraz sa na drag race postaví aj monopost Red Bull F1.
Red Bull RB7 F1
Za volantom v F1 z roku 2011 sedí David Coulthardt, ktorý sa bude pasovať s extrémnym výkonom 750 koní a hmostnosťou iba 650 kg, ktorý generuje 2,4 litrový osemvalec. Veľkou nevýhodou oproti 911 Turbo S je pohon len jednej nápravy a nie zrovna optimálny povrch.
➡️ NEPREHLIADNITE: DRAG RACE RSQ8 vs. R8
Porsche 911 Turbo S
Turbo S, vrcholný model palety 911, je známy extrémnymi zrýchleniami aj vďaka pohonu všetkých kolies. Aj napriek tomu, že výrobca udáva zrýchlenie z 0 na 100 km/h iba za 2,7 sekundy, na youtube existuje mnoho videií kde to Turbo S dokáže ešte za kratší čas. Pod kapotou sa ukrýva preplňovaný 6-valec s výkonom 650 koní, ktorý dosahuje maximálnu rýchlosť 330 km/h. Hmotnosť je na úrovni 1 640 kg a Turbo S začína od 221 tisíc eur.
BMW M1000 RR
33 300 eur je na motocykel poriadna cenovka. Nie je to bežný motocykel, ale je to skutočné M-ko tak ako to poznáme pri vozidlách BMW. Gény M1000 RR je pochádzajú z motoršportu. Nie však každý dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,1 sekundy a práve preto na nej sedí 5 násobný majster legendárneho preteku Isle of Man Peter Hickman. Výkon M-ka dosahuje 212 koní pri 14 500 otáčkach za minútu a to pri suchej hmotnosti 170 kg.
Dokáže monopost F1 poraziť ultra výkonný a ľahký Superbike a 911 Turbo S s pohonom všetkých kolies? Viac vo videu: