TEST: Kawasaki Z650RS [2022] – v jednoduchosti je krása
Ak sa obzeráte po štýlovom retro naháčovi tak do Kawasaki Z650RS sa ihneď zamilujete. V ikonickej zelenej metalickej farbe so zlatými ráfikmi kolies vyzerá neskutočne sexi. Pre koho je Z650RS vhodná a aké poznatky prinášame z testu?
Retro dizajn
Nová Kawasaki Z650RS je ako vystrihnutá z časopisu z 80-tych rokov len kombinuje moderné technológie. Okrúhly svetlomet s chrómovou obručou má LED-kovú technológiu a klasické analógové budíky dopĺňa stredný LCD displej, ktorý zobrazuje stav paliva, teplotu, čas, najazdené kilometre, zaradenú rýchlosť, kontrolku oleja a tiež ukazovateľa ekonomickej jazdy. Údaj o priemernej spotrebe žiaľ na displeji nenájdete, ale po pravde mi to vôbec nechýbalo. Vypichol by som iba plastové spätné zrkadlá, ktoré by som vymenil za chrómové, aby ladili k svetlometu.
Uvoľnený posed
Hneď po nasadnutí na Kawasaki Z650RS zistíte, že má uvoľnený a vzpriamený posed. Mäkké sedlo a komfortne naladený podvozok oceníte hlavne pri jazde v meste. Cez nerovnosti na našich rozbitých cestách si jednoducho len tak prefrčíte a nebudete vytrasený. Sedlo je dostatočné veľké, aby ste zobrali svoju polovičku na zmrzlinu. Celkom široké riadidlá uľahčujú ovládanie a hravo si s ňou poradí aj začiatočník.
Parallel-Twin motor a jazda
RSka vychádza technicky zo Z650ky len je prezlečená v retro šate. Motor má rýchlu odozvu, ťahá pekne od spodu, ale nebojí sa ani vyšších otáčok. Vybehol som na Pezinskú babu a výkon na víkendové vyjašenie úplne postačoval. Kawasaki Z650RS sa nezlakne ani športovej jazdy, zákruty reže ako Z650 len s iným retro výzorom.
Tlmič výfuku je krátky, schovaný pod motorkou a do strany netrčí takmer nič. Brzdy sú dobre dávkovateľné a samozrejme obsahujú ABS. Pre tých, ktorý majú vodičský preukaz A2, je tu aj upravená verzia, v ktorej je motor „prišrktený“ na 35 kW (48 koní). Prevodovka je 6 stupňová a bez quickshifteru. Jednotlivé rýchlosti padajú ľahko, spolu s jemnou spojkou je radenie zábavou. Zadný tlmič je horizontálne uložený a citeľne zlepšuje pruženie. Vďaka nízkej hmotnosti 187 kg sa jedná o kompaktnú motorku, priam ako stvorenú na prepletanie sa mestskou džunglou.
Zhrnutie
Kawasaki Z650RS je kompaktná štýlová motorka, ktorú zvládne aj začiatočník. Je jednoduchá, svižná, hravá a poteší aj skúsenejších jazdcov. Keď ju zaparkujete, tak sa ešte za ňou dva krát otočíte a cez víkend dokážete svižne rezať zákruty.
➡️ NEPREHLIADNITE: TEST Husqvarna SVARTPILEN 701 – dobrodruh v sexy šate
Technické údaje a konkurencia
Kawasaki Z650RS | Suzuki SV650 | Yamaha XSR700 | |
Motor | Kvapalinou chladený, štvortaktný 2-valec Parallel-Twin | Kvapalinou chladený, štvortaktný 2-valec V-Twin | Kvapalinou chladený, štvortaktný 2-valec Parallel-Twin |
Zdvihový objem (cm3)/počet valcov | 649/2 | 645/2 | 689/2 |
Výkon motora (kW/k) | 50,2/68 pri 8 000 ot. | 56/75 pri 8 500 ot. | 54/73,4 pri 8 750 ot. |
Max. krútiaci moment (Nm) | 64 pri 6 700 ot. | 64 pri 8 100 ot. | 67 pri 6 500 ot. |
Kombinovaná spotreba l/100 km (test/výrobca) | /4,3 | /4,0 | /4,3 |
Prevodovka | 6-stupňová | 6-stupňová | 6-stupňová |
Výška sedadla | 820 mm | 785 mm | 835 mm |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 187 | 198 | 188 |
Objem palivovej nádrže (l) | 12 | 14,5 | 14 |
Brzdy vpredu | Duálne 300 mm kotúče, 2-piestový strmeň | Duálne kotúče | Duálne 298 mm kotúče |
Brzdy vzadu | Jeden 220 mm kotúč, 1-piestový strmeň | Jeden kotúč | Jeden 245 mm kotúč |
Cena verzie od (€) | 7 995 | 6 490 | 7 990 |
➡️ NEPREHLIADNITE: KTM 1290 Super Adventure S 2021 – Vrchol techniky