TEST: Nový Volkswagen Multivan – praktický a úsporný zároveň
Do rúk sa nám dostal úplne nový Volkswagen Multivan, ktorý od jeho predchodcu rozoznáte už na prvý pohľad. Prináša úsporný pohon a veľké množstvo výbavy zabalenej do moderného vzhľadu. Ak sa teda obzeráte po priestrannom aute pre rodinu, alebo na prácu čítajte pozorne ďalej.
Dizajn
Volkswagen Multivan dostal v novej generácii opäť modernejší a vyspelejší vzhľad, vďaka ktorému dokážete novinku odlíšiť od predchodcu už na prvý pohľad. Testovaný kúsok bol odetý do dvojfarebného lakovania karosérie, ktoré kombinovalo výraznú červenú farbu v spodnej časti s kontrastným čiernom lakovaním vrchnej časti auta. Táto kombinácia pôsobila mimoriadne dobre a elegantne. V prednej časti udrie do očí nové tvarovanie nárazníku plné prelisov a otvorov vo výsledku tvoriace ideálny pomer aerodynamiky, prívodu chladiaceho vzduchu a estetiky. Svetelný pás tiahnuci sa cez celú šírku prednej časti, ktorý je súčasťou špičkových a bezchybne fungujúcich IQ.Lights len podčiarkuje moderný výzor. Zaujímavým detailom je aj chrómová línia tiahnuca sa po celom obvode auta opticky oddeľujúca rozdielne farby karosérie.
Zadná časť Multivanu pôsobí rovnako moderne, až nadčasovo, za čo môžu primárne úzke LED koncové svetlá a krátky previs nárazníku, vďaka ktorému sa vám bude s autom vo výsledku aj ľahšie manévrovať. Nájazdové uhly previsov umožňujú jednoduchšie prekonanie výjazdov a zjazdov strmých svahov.
Pohon
Pod prednou kapotou testovaného modelu sa nachádzal dvojlitrový naftový štvorvalec preplňovaný turbodúchadlom generujúci maximálny výkon 150 konských síl, ktoré putovali výhradne na prednú nápravu prostredníctvom 7-stupňovej DSG prevodovky. Takáto kombinácia je podľa môjho názoru v spojení so 7-miestnym rozložením interiéru pri bežných cestách dostačujúca a ani pri naloženom aute som nemal pocit, že by sa motor trápil.
Samozrejme nejde o žiadne športové auto, no aj v prípade predbiehania sa na ceste necítite byť menejcenný. Ak by ste však predsa len túžili po vyššom výkone, tak v ponuke Multivanu viete siahnuť aj po pohone výkonom atakujúcim hranicu 200 konských síl. Naftový dvojliter so 150-timi koňmi sa však odvďačí veľmi príjemnou spotrebou. Pri vyslovene úspornej jazde dokážete v priemere jazdiť za 5,6 litra na 100 kilometrov. S plne naloženým autom pri využívaní plného potenciálu je spotreba paliva aj naďalej veľmi prívetivá. Pri takejto prevažne diaľničnej jazde si Multivan vypýta v priemere 7,2 litra, čo je na auto takejto kategórie a rozmerov úctyhodná spotreba.
Mimoriadny komfort
Tak by sa dala v skratke opísať jazda Multivanom, ktorý ponúka nie len vodičovi, ale najmä posádke veľkorysý vnútorný priestor. Zo sedadla vodiča oceňujem vyšší posed, dobrý výhľad z kabíny a prekvapivo veľkú obratnosť v užších a menších miestach. Pri jazde v mestkom prostredí musím vyzdvihnúť komfort podvozku, ktorý dokáže vyžehliť takmer každý typ nerovnosti, no pri za sebou idúcich výraznejších priečnych nerovnostiach sa do kabíny predsa len dostanú menšie rázy. Vtedy práve oceníte kvalitne spracovaný interiér, ktorý aj napriek hojnejšiemu využitiu tvrdých plastov nevydáva žiadne zvuky či vŕzganie. Celkovo je teda zladenie pohonu, podvozku a riadenia v ideálnej rovine.
Pri jazde na diaľnici treba počítať s mierne vyšším aerodynamickým šumom, no pri tejto kategórii áut sa tomu vyhnete len ťažko. Pri svižnejšom prejazde zákrut ma opäť prijemne prekvapil podvozok, ktorému sa vcelku darilo obmedzovať náklony karosérie a zabezpečoval takmer neutrálny prejazd celou zákrutou.
Z pohľadu pasažiera je Volkswagen Multivan doslova spoločník na dlhé trasy, v ktorom sa s radosťou zveziete kamkoľvek. Pri dlhších cestách oceníte najmä spomínaný veľkorysý priestor, ktorý aj pri plne obsadenej kabíne ponúkne každému pasažierovi dostatok priestoru nie len na nohy. V prípade potreby si môžu cestujúci v druhom rade vysunúť stredovú konzolu obsahujúcu dva stolíky, čo podčiarkuje variabilitu a individualizáciu interiéru podľa aktuálnych potrieb. Samozrejmosťou sú ľahko odnímateľné sedadlá v oboch zadných radoch.
Z vychytávok interiéru mi nedá nespomenúť napríklad aj presklenú strechu, trojzónovú klimatizáciu, množstvo USB-C konektorov na nabíjanie smart zariadení či mimoriadne pohodlné ,,kapitánske” sedenie v prednej časti. Chýbať vám nebudú určite ani úložné priestory, rôzne priečinky na uloženie drobných vecí a množstvo háčikov na uchytenie či zavesenie rôznych predmetov.
Je pre vás Volkswagen Multivan ten pravý?
V prípade že pokukujete po veľkom rodinnom aute s veľkým vnútorným priestorom a vysokým komfortom, ktoré vás prevádzkovými nákladmi nezruinuje, tak v tom prípade bude Multivan váš horúci kandidát. V jeho ponuke si dokážete vybrať od bežných spaľovacích verzii až po hybridnú verziu, čo z neho robí naozaj univerzálneho spoločníka pre každú situáciu.
Technická špecifikácia
Volkswagen Multivan | Renault Trafic SpaceClass | Ford Tourneo Custom | |
Motor/palivo | 2.0 TDI/nafta | 2,0 dCi / nafta | 2,0 EcoBlue /nafta |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1968/4 | 1997 / 4 | 1955 / 4 |
Výkon motora (kW/k) | 110/150 | 125 / 170 | 125 / 170 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 360 | 380 | 390 |
Prevodovka | 7-st. DSG | Automatická 6-st. | Automatická 6-st. |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 6,4/5,6 | 7,9 / 8,5 | 5,6 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 2072 | 2101 | 2370 |
Objem batožinového priestoru (L)
(bez 3. radu sedadiel) |
3300 | 4100 | 2800 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 190 | 186 | 188 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 11.6 | 10,6 | 10,4 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 58 884/72 348 | 40100 / 45700 | 43908 |
Foto: @samkoza