TEST: Peugeot e208 – zima je najväčší nepriateľ
Elektrickú 208-mičku od Peugeotu sme v redakcii už raz mali. Vtedy však teplomer vonku ukazoval teploty cez 15 stupňov celzia. Tentokrát sme sa túto mestskú štýlovku rozhodli preveriť v presne opačných podmienkach, kedy teploty klesali pod bod mrazu. Podarilo sa teda Peugeot e208 zachovať prvotný dobrý dojem? Alebo ho zima prekazila? Poďme sa na to pozrieť bližšie.
Francúzsky dizajn
Tentokrát bola testovaný Peugeot e208 v nižšej výbave Allure, ktorá sa od predošlej GT líšila po stránke dizajnu najmä prednými svetlometmi, ktoré boli vybavené klasickou parabolou, no aj napriek tomu obsahovali LED jednotku. Automatické vypínanie diaľkových svetiel by sme tu však hľadali márne. Ďalším viditeľným rozdielom boli disky kolies. V tomto prípade v rozmere 16 palcov, čo ešte viac dopomohlo ku komfortu jazdy.
Pohonné ústrojenstvo
Útroby výrazne červenej 208-ičky ukrývali 136 koňový elektromotor poháňajúci výhradne prednú nápravu a 50 kWh akumulátor zabezpečujúci papierový dojazd udávaný výrobcom 340 kilometrov. Výkon je na proporcie auta plne postačujúci aj pri naloženom aute. V meste sa cítite doslova ako vo väčšej motokáre, ktorá nemá problém pískať pneumatikami ani pri rýchlosti 50 km/h.
Dojazd v chladnom počasí
Najväčším zabijakom je v prípade mestskej e208 jednoznačne zima. Tá vplývala nie len na spotrebu a dojazd, ale taktiež aj na nabíjací výkon.
➡️ NEPREHLIADNITE: Peugeot e208 – test v teplejšom počasí
Spotreba
Test v teplom počasí ukázal, že e208 dokáže byť nauzaj úsporná. Vtedy sa nám podarilo jazdiť v priemere za 16,7 kWh na 100 kilometrov. Chladné počasie dokázalo túto spotrebu zdvihnúť až na priemerných 23,2 kWh, čo je teritórium kategórie elektrických SUV.
Dojazd
Pri plnom nabití akumulátoru vykazoval prístrojový panel dojazd 292 kilometrov. Pri jazde v režime Eco s vypnutou klimatizáciou a častom využívaní tempomatu sa mi podarilo prejsť maximálne 167 kilometrov. Podotýkam, že trasa viedla po okresných cestách s minimom prevýšenia.
Ďalším dôkazom, že zima dáva elektrickému pohonu naozaj zabrať je aktuálna spotreba pri diaľničných 130 km/h na úrovni až 32,2 kWh na sto kilometrov. Polovične nabitý akumulátor pri diaľničnej jazde vykazoval dojazd len 56 kilometrov. Od jari do jesene môžte Peugeot e208 využívať kľudne aj na dlhšie trasy medzi mestami, no v zime sa jej najviac budú páčiť kratšie mestské trasy.
Nabíjací výkon
Zima teda citeľne vplýva na akumulátor v každom smere. Výnimkou nie je ani nabíjací výkon. Kým sme na jar boli schopný využívať nabíjací výkon až 100 kW, tak pri aktuálnom teste sa mi podarilo na 150 kW rýchlonabíjačke nabíjať maximálnym výkonom len 56 kW. Chladné počasie ubralo až takmer polovicu nabíjacieho výkonu z dôvodu ochrany studenej batérie.
Interiér
Vnútro elektrickej 208 pôsobilo útulne, moderne a kvalitne zároveň. Nájdeme tu dobre tvarované, látkou čalúnené sedadlá, u ktorých mi chýbal výhrev. Musím však pochváliť základnú audio sústavu hrajúcu naozaj výborne, a taktiež 3D digitálny prístrojový panel so širokými možnosťami individualizácie. Celkovo je aj spracovanie na vysokej úrovni, takže vŕzganie či iné zvuky tu pri jazde budete hľadať len ťažko.
Záver
Peugeot e208 je príjemným a najmä štýlovým spoločníkom na dochádzanie do práce. Cez leto poteší dojazdom ľahko cez 270 kilometrov, no v zime treba rátať s polovičným dojazdom. Ak má byť teda Peugeot e208 u vás čisto mestským autom, tak ju odporúčam všetkými desiatimi. Treba však brať do úvahy aj cenovku atakujúcu takmer 35 tisícovú hranicu, ktorú nie každý bude ochotný do mestského auta investovať.
Technická špecifikácia
e208 | Corsa E | ID.3 | |
Motor/palivo | elektromotor | elektromotor | elektromotor |
Nabíjanie 0-80 % (min) | 30 | 30 | 35 |
Max. prijatelný výkon nabíjania (kW) | 100 | 100 | 100 |
Dojazd výrobca/test | 362/167(zima) | 360 | 408 / 294 |
Výkon motora (kW/k) | 100 / 136 | 100 / 135 | 150 / 204 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 260 | 260 | 310 |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 16.9/23.2(zima) | 17 / 18,6 | 15,5 / 20,1 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1585 | 1530 | 1600 |
Objem batožinového priestoru (L) | 331 | 267 | 385 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 152 | 152 | 160 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 8.1 | 8.1 | 7.9 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 60 090/68 228 | 28 490 / 32 190 | 49 230 / 50 180 |
Foto: @samkoza