Lamborghini Revuelto – nasledovník Aventadoru dostane elektrifikovanú V12 s 1015 koňmi
Lamborghini Revuelto je dlhoočakávaný nasledovník Aventadoru, ktorý je na trhu už od roku 2011. Karbónový monokok, natáčanie zadnej nápravy a najvýkonnejšia V12 v historii Lamborghini je len zopár vybraných vychytávok nového talianskeho superšportu. Bude Revuelto nový predajný hit?
Elektrifikovaná V12-ka
6,5-litrovému atmosférickému motoru V12 v strede po novom pomáhajú tri elektromotory, z ktorých dva sú umiestnené na prednej e-náprave a jeden je integrovaný do novej 8-stupňovej dvojspojkovej prevodovky, prvýkrát usporiadanej za spaľovacím motorom a priečne k V12. Tunel, priestor tradične vyhradený pre prevodovku od éry Countachu, je teraz miestom, kde sa nachádza nová lítium-iónová batéria (3,8 kWh), ktorá poháňa elektromotory. Batériu viete počas jazdy nabiť doplna už za 6 minút a na nabíjačke za 30 minút. V12-ka je najľahšia a najvýkonnejšia V12-ka v histórii Lamborghini a hmotnosť bola redukovaná o 17 kg (218 kg celkovo).
Z 0 na 100 km/h zrýchľuje za 2,5 sekundy a maximálka je na úrovni 350 km/h. V12-ka bez pomoci elektromotorov produkuje až 825 koní a 725 Nm (max. 9.250 rpm). Systémový výkon je udávaný 1015 koní.
Rozdelenie hmotnosti a vylepšené jazdné vlastnosti
Nová architektúra umožňuje optimálne rozloženie hmotnosti (44 % vpredu a 56 % vzadu), výsledkom čoho je dokonalé vyváženie, vďaka ktorému je Lamborghini Revuelto mimoriadne agilný a obratný. Tuhosť stabilizátorov je zvýšená (+11 % vpredu a +50 % vzadu) a prevod riadenia (-10 % v porovnaní s Aventador Ultimae) znížený. Schopnosti modelu Lamborghini Revuelto dopĺňa systém riadenia všetkých štyroch kolies, ktorý výrazne zlepšuje prejazd zákrutami a manévrovateľnosť v meste.
➡️NEPREHLIADNITE: Porsche 911 Dakar
Elektrické vektorovanie krútiaceho momentu
Vďaka e-náprave predstavuje Lamborghini Revuelto po prvý raz vo svojej histórii elektrické vektorovanie krútiaceho momentu a uvádza do prevádzky systém Lamborghini Dinamica Veicolo 2.0. Elektrické vektorovanie krútiaceho momentu zvyšuje agilitu vozidla v úzkych zákrutách, ako aj jeho stabilitu vo vysokej rýchlosti, pričom krútiaci moment optimálne rozdeľuje na každé koleso a pracuje v synergii so systémom riadenia štyroch kolies. Navyše, na rozdiel od konvenčných systémov, nové vektorovanie krútiaceho momentu zasahuje do bŕzd len vtedy, keď je to nevyhnutne potrebné, aby sa maximalizovala účinnosť a zaistil sa prirodzenejší štýl jazdy. Pri brzdení e-náprava a zadný elektromotor prispievajú k spomaleniu, čím sa znižuje namáhanie bŕzd pri dobíjaní batérie.
Karbónový monokok
Revuelto je prvé Lamborghini, ktoré je vybavené novým tzv. „monofusolage“ inšpirovaným letectvom, ultraľahkou integrálnou štruktúrou z uhlíkových vlákien (s hmotnosťou o 10 % nižšou ako podvozok Aventador), ktorá kombinuje vysoký výkon pri absorpcii energie so zvýšenou torznou tuhosťou (+25 %) v porovnaní s Aventadorom, vďaka čomu je Lamborghini Revuelto mimoriadne stabilný a prispieva k celkovému pocitu kompaktnosti a odozvy vozidla.
➡️NEPREHLIADNITE: Jazda so 725 koňovým Aston Martin DBS V12
Prítlak zvýšený až o vyše 60 %
Aktívna aerodynamika hrá zásadnú úlohu pri dosahovaní nových úrovní účinnosti a prítlaku: +61 % a +66 % v situáciách s vysokým zaťažením v porovnaní s Aventador Ultimae, najmä vďaka prednému splitteru a dizajnu strechy, ktoré usmerňujú prúdenie vzduchu vysokoúčinné zadné krídlo. Aerodynamika funguje v synergii s poloaktívnym zavesením lichobežníkového zavesenia, riadeným systémom Lamborghini Vertical Control navrhnutým špeciálne pre Lamborghini Revuelto, ktorý elektronicky riadi vertikálne výmeny síl, ako sú náhle prenosy zaťaženia počas jazdy na trati, prispôsobuje pruženie a správanie zadného krídla v reálnom čase.
3 nové jazdné režimy
Spolu s hybridným systémom debutujú tri nové špecializované jazdné režimy: Recharge, Hybrid a Performance, ktoré sa kombinujú s režimami Città (City), Strada, Sport a Corsa. Celkom 13 dynamických režimov zvýrazňujú potenciál Lamborhini Revuelto v závislosti od situácie a typu cesty alebo trate, po ktorej jazdí.
Città – najúspornejší režim s maximálnym výkonom obmedzeným na 180 koní
Città je napríklad jazdný režim určený na každodenné jazdenie v mestských centrách aj pri nulových emisiách. Ak je potrebné dobiť lítium-iónovú batériu, ktorá poháňa elektromotory a nie sú k dispozícii žiadne nabíjacie stanice, V12 zasiahne, aby ju úplne dobil (režim Recharge) v priebehu niekoľkých minút. To umožňuje napríklad prístup do historických centier miest s emisnými obmedzeniami v elektrickom režime. Systém odpruženia, trakčná kontrola a prevodovka poskytujú maximálny komfort, rovnako ako znížený aerodynamický odpor robí z Città najúspornejší režim s maximálnym výkonom obmedzeným na 180 koní.
Strada – režim na každý deň
Režim Strada sa dokonale hodí na dynamickú každodennú jazdu a dlhé cesty, pričom kombinuje zvýšený komfort so zvýšeným športovým charakterom, ktorý vyjadruje výkon až 886 koní. V12 je vždy aktívny a tiež zaisťuje konštantný stav dobíjania batérie, ktorý je optimalizovaný a vytlačený na maximum v režime Recharge. Predná e-náprava podporuje vektorovanie krútiaceho momentu a aktívna aerodynamika sa stará o maximálnu stabilitu pri vysokých rýchlostiach, napríklad na diaľnici.
Sport – zviera sa prebúdza
Výber režimu Sport zmení správanie vozidla je nastavené tak, aby ponúkalo vzrušujúci zážitok z jazdy so zábavou z jazdy a citlivou orientáciou v každom z troch kombinovateľných režimov: Recharge, Hybrid a Performance. Spaľovací motor s pomocou hybridného systému je aktívny vo všetkých troch situáciách a poskytuje maximálny výkon 907 koní so zvukom V12 vyjadreným v jeho najpútavejších tónoch. Prevodovka reaguje s maximálnou odozvou, zatiaľ čo odpruženie a aerodynamika zvyšujú agilitu a radosť z jazdy v zákrutách.
Corsa – 1015 koní na okruhu
Vrchol dynamiky a výkonu, pokiaľ ide o výkon aj zvuk, dosahuje Corsa, jazdný režim navrhnutý tak, aby zvýraznil dynamické schopnosti modelu Lamborghini Revuelto na trati. V režime Performance hnacie ústrojenstvo vyjadruje vrchol svojho potenciálu dodávaním 1015 koní a riadenie hybridného systému je kalibrované tak, aby z e-nápravy vyťažilo maximum z hľadiska vektorovania krútiaceho momentu a pohonu všetkých kolies. V režime Corsa Recharge je možné uprednostniť batériu a maximalizovať jej nabitie. Pre skúsených vodičov je tiež možné vypnúť ESC, aby zažili maximálny dostupný výkon bez aktívnych ovládacích prvkov a pocítili vzrušenie zo stojaceho štartu pri plnom výkone vďaka funkcii „launch control“, ktorú možno aktivovať podržaním tlačidla umiestneného na v strede ľavého rotora.
Zdroj: Lamborghini