Nové Audi Q6 e-tron a SQ6 e-tron
Nové Audi Q6 e-tron stanovuje štandardy z hľadiska výkonu, dojazdu, nabíjania, jazdnej dynamiky a dizajnu. Model definujú nielen pôsobivé jazdné a nabíjacie vlastnosti, ale aj zvýšená efektivita a dlhý dojazd. Audi Q6 e-tron stelesňuje typický štýl Audi SUV s ďalej zdokonaleným dizajnovým jazykom etron. Audi Q6 e-tron quattro a SQ6 e-tron sa budú dať objednať od marca 2024 za cenu 75 560 a 94 270 eur a zákazníkom budú dodané v lete 2024.
Pôsobivý dojazd
Výkonné, kompaktné a vysoko účinné elektromotory, ako aj novo vyvinutá lítium-iónová batéria pozostávajúca z dvanástich modulov a 180 prizmatických článkov s celkovou kapacitou 100 kWh (94,9 netto) zabezpečujú dojazd až 625 km. Nové Audi Q6 e-tron zabezpečuje športový výkon, ktorým je Audi známe, so systémovým výkonom 285 kW a SQ6 e-tron so systémovým výkonom až 380 kW pri zapnutej príplatkovej extra funkcii.
Uvedenie na trh
Pri uvedení na trh budú k dispozícii dva modelové varianty s pohonom všetkých kolies, po ktorých budú – v závislosti od trhu – nasledovať mimoriadne efektívne modely s pohonom zadných kolies zamerané na dojazd, ktoré budú zároveň znamenať vstup do radu Q6 e-tron. Q6 e-tron quattro zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy. SQ6 e-tron potrebuje len 4,3 sekundy. Maximálna rýchlosť vozidiel je 210, resp. 230 km/h. Dva modely s pohonom zadných kolies budú nasledovať neskôr – v závislosti od trhu. Zatiaľ čo jeden model bude navrhnutý s ohľadom na efektívnosť a dojazd, druhý bude znamenať vstup do radu Q6 e-tron.
Presne vyladená jazdná dynamika vďaka novému riadeniu a rozloženiu krútiaceho momentu
Väčšina systémov a komponentov, ktoré tvoria podvozok, je novo vyvinutá. Jazdnú dynamiku modelu Q6 e-tron výrazne ovplyvňuje čiastočne prepracovaná predná náprava. Po prvý raz v modeli Audi sú riadiace ramená umiestnené pred ramenami zavesenia. Z toho vyplývajú predovšetkým výhody pre umiestnenie vysokonapäťovej batérie. Novo vyvinuté komponenty vedú k zlepšeniu kinematických vlastností. Hriadeľ riadenia je teraz pripevnený k pomocnému rámu. Zdokonalená kinematika nápravy poskytuje citeľne lepšiu jazdnú dynamiku. Nová predná náprava zlepšuje aj správanie riadenia. Vďaka tomu je vozidlo výrazne agilnejšie.
Dynamické jazdné vlastnosti modelu Q6 e-tron zlepšuje aj rozdelenie krútiaceho momentu na zadné kolesá ako súčasť vysoko variabilného systému pohonu všetkých kolies. Rozdielne rozmery elektromotorov na zadnej a prednej náprave umožňujú rozdelenie krútiaceho momentu smerom dozadu aj pri plnom zaťažení. S cieľom doplniť rozloženie hmotnosti smerom dozadu, ako aj zabezpečiť ešte väčšiu priľnavosť a dynamiku jazdy sú zadné pneumatiky modelu Q6 e-tron širšie ako predné.
➡️ NEPREHLIADNITE: Test Audi RS4 competition plus – praktický športovec
Nabíjanie
Vďaka 800 voltovej technológii a maximálnemu nabíjaciemu výkonu 270 kW sú s Audi Q6 e-tron možné krátke nabíjacie zastávky. Na vhodnej nabíjacej stanici (High Power Charging, HPC) sa dá nabiť až 255 km za desať minút. Stav nabitia sa zvýši z 10 na 80 percent za približne 21 minút. Kľúčovým prvkom tohto pôsobivého výkonu nabíjania je inteligentný, vysoko výkonný a prediktívny tepelný manažment. Vozidlo vybavené funkciou Plug & Charge sa po pripojení nabíjacieho kábla samo autorizuje na kompatibilných nabíjacích staniciach a začne proces nabíjania. Nabíjanie je tiež plne automatické.
Ak nabíjacia stanica pracuje s technológiou 400 voltov, Audi Q6 e-tron môže po prvýkrát umožniť bankové nabíjanie. Batéria s napätím 800 voltov sa automaticky rozdelí na dve batérie s rovnakým napätím, ktoré sa potom môžu nabíjať paralelne s výkonom až 135 kW. V závislosti od stavu nabitia sa obe polovice batérie najprv vyrovnajú a potom sa nabíjajú súčasne. Nabíjanie striedavým prúdom s výkonom až 11 kW je možné so štandardnými domácimi nabíjačkami.
Dôležitým prvkom pri zvyšovaní účinnosti, a tým aj dojazdu Audi Q6 e-tron je pokročilý systém rekuperácie. Tento systém dokáže zvládnuť približne 95 percent všetkých každodenných brzdných procesov. Audi Q6 e-tron rekuperuje s výkonom až 220 kW.
Typický Audi SUV dizajn
Audi Q6 etron je zaradené do prémiového segmentu strednej triedy a s dĺžkou 4 771 mm, šírkou 1 993 mm a výškou 1 648 mm ponúka maximálny priestor, komfort a vhodnosť na každodenné používanie. Rázvor 2 899 milimetrov poskytuje dostatok miesta na nohy v druhom rade sedadiel. Vďaka týmto rozmerom ponúka Audi Q6 e-tron dostatok priestoru pre päť cestujúcich a batožinu a ponúka vysokú úžitkovú hodnotu. Audi tak spĺňa požiadavky, ktoré zákazníci kladú na SUV.
Audi Q6 e-tron má vďaka platforme Premium Platform Electric dokonalé proporcie dlhého rázvoru a veľmi krátkych previsov. Jeho výrazný vzhľad SUV pôsobí impozantne a športovo. Na karosérii vozidla sú jemné tvary v neustálej súhre so záhybmi a hranami, čo dodáva dynamiku tieňom aj pri státí.
Vzpriamená predná časť sa vyznačuje plne uzavretým Singleframe a maskou v selenitovej striebornej alebo lesklej čiernej farbe, ktorá obklopuje trojrozmerne tvarovaný Singleframe a bočné vstupy vzduchu. Vysoko umiestnené digitálne denné svetlá dodávajú Q6 e-tron veľmi výrazný a nezávislý vzhľad.
Prvenstvo na svete v technológii osvetlenia
S modelom Q6 etron Audi začína nielen novú kapitolu v oblasti elektrickej mobility, ale aj dôležitú súčasť Audi DNA: svetelnú techniku. S prvým aktívnym digitálnym svetelným podpisom na svete elektrické SUV otvára novú éru, ktorá sa vyznačuje dizajnom a estetikou, ktoré sú pre Audi jedinečné.
Túto formu svetelného podpisu umožňuje softvérový modul v jednom z piatich počítačov Audi Q6 e-tron. V prípade druhej generácie digitálnych zadných OLED svetiel šesť panelov OLED s celkovým počtom 360 segmentov generuje každých desať milisekúnd nový obraz pomocou špeciálne vyvinutého algoritmu. Vďaka dokonalej symbióze medzi dizajnom osvetlenia a novou technológiou pôsobí svetlo v novom Audi Q6 e-tron živšie a inteligentnejšie ako kedykoľvek predtým.
Vpredu sa aktívny digitálny svetelný podpis vytvára interakciou algoritmu s dvanástimi segmentmi, ktoré sa stmievajú hore a dole. V zadnej časti sa na tento účel používajú všetky digitálne segmenty OLED. Jednotlivé svetelné segmenty interagujú takým spôsobom, že celková intenzita svetelného podpisu sa nemení.
Vďaka druhej generácii digitálnych zadných OLED svetiel posúva Audi Q6 etron dizajn osvetlenia, funkčnosť, a tým aj bezpečnosť na cestách na novú úroveň. Digitálne zadné OLED svetlá dokážu po prvýkrát cielene komunikovať s okolím vozidla (Car to X). Audi posunulo na novú úroveň aj bezpečnostné funkcie. Systém detekcie priblíženia známy už z iných modelov Audi bol v novom Q6 e-tron rozšírený o komunikačné svetlo. Upozorňuje ostatných účastníkov cestnej premávky na miesta nehody a poruchy. Okrem bežnej grafiky zadných svetiel komunikačné svetlo v kritických jazdných alebo dopravných situáciách zobrazuje špecifický statický podpis zadného svetla s integrovanými výstražnými symbolmi v digitálnom kombinovanom zadnom svetle OLED.
Táto technológia, ktorá má premiéru v Audi Q6 e-tron, stanovuje nové štandardy aj z hľadiska individualizácie: Vďaka celkovo až ôsmim digitálnym svetelným podpisom v prepracovaných denných svetlách Matrix LED a v digitálnych zadných svetlách OLED 2.0 si môžu majitelia úplne novým spôsobom individualizovať svoje Q6 e-tron.
Infotainment – integruje digitálny svet zákazníkov
Nový informačno-zábavný systém po prvýkrát využíva ako operačný systém Android Automotive OS. Obsah je vždy aktuálny vďaka aktualizáciám over-the-air. Najnovšie služby Audi connect a vylepšený plánovač trasy e-tron, ktoré sú súčasťou štandardnej výbavy, sú preto vždy aktuálne. Aplikácie, ako napríklad YouTube, sú k dispozícii prostredníctvom obchodu s aplikáciami a Audi smartphone interface, ktorý je integrovaný priamo do MMI a nevyžaduje smartfón.
Zdroj: Audi Mediacenter