Prvé dojmy z jazdy na novom Renault Megane R.S.
Zamieša nový Megane R.S. karty v segmente športových hot hatchov? V rámci krátkej testovacej jazdy ti prinášame prvé dojmy.
Exteriér
V príplatkovej farbe Oranžová Tonic je nový Megane R.S. nepriehliadnuteľný. Difúzor s masívnou centrálnou koncovkou výfuku, 19-palcové disky Interlagos a o 6 cm rožšírené blatníky s vetracími otvormi naznačujú, že sa nejedná o bežný Megane. Difúzor nielen opticky priťahuje pohľady, ale je aj funkčný a zvyšuje prítlak. Full LED svetlomety a LED denné svietenie sú súčasťou štandardnej výbavy.
Interiér
V interiéri by som vyzdvihol predné tvarované sedadlá s výbornou bočnou oporou a atraktívnym vzhľadom. Za príplatok je možné dokúpiť aj škrupinové Recaro sedadlá.
Športový volant je potiahnutý v Nappa koži a Alcantarou. Pádla radenia pod volantom sú podľa môjho názoru umiestnené pomerne vysoko a nie vždy som ich najmä v zákrutách našiel.
Prístrojová doska je vybavená multifunkčným farebným 7″ TFT displejom.
Systém R.S. Monitor je palubný telemetrický systém, ktorý umožňuje v reálnom čase zobrazovať parametre vozidla a reakcie za volantom. Zobrazuje napr. zrýchlenie, brzdenie, uhol volantu, fungovanie systému 4Control, teploty a tlaky a ďalšie. Za príplatok 550 Eur balíček dostaneš R.S. Monitor vo verzii Expert. R.S. Monitor Expert navyše umožňuje použitie kamery na filmovanie jazdy na okruhu, ich prepojenie s telemetrickým systémom R.S. Monitor a zdieľanie na sociálnych sieťach. Taktiež môžu byť zaznamenané dáta exportované na webovú stránku R.S. Replay. Tým je možné vizualizovať jazdu, analyzovať riadenie a porovnať ich s ostatnými užívateľmi automobilov Renault Sport. V rámci príplatku 550 Eur je zahrnutý aj Head-up displej, ktorý je premietaný na vysúvacej ploche.
Motor a technológie
Nový 1.8 litrový preplňovaný 4-valec je vyladený na 205 kW (280 koní) a 390 Nm. Dvojspojková automatická 6-stupňová prevodovka radí na povel a včas. Na výber je aj verzia s manuálnou prevodovkou. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 5,8 sekundy a maximálnu rýchlosť dosahuje 250 km/h. (i30N Performance – 6,1 s, 308 GTi – 6,0 s, Type R – 5,8 s)
4CONTROL– natáčanie zadných kolies je absolútnou novinkou v segmente športových kompaktov, ktorá zvyšuje dynamiku a stabilitu v zákrutách. Vďaka tomuto systému sa pri nižších rýchlostiach zadné kolesá natáčajú v opačnom smere než predné, maximálne v uhle 2,7 °. Pri rýchlostiach nad 60 km/h (nad 100 km/h v režime Race) sa všetky kolesá natáčajú rovnakým smerom, maximálne v uhle 1°. Technológia 4CONTROL odlišuje Megane R.S. od konkurentov ako Hyundai i30N, Peugeot 308 GTi alebo Honda Civic Type R.
Novinkou sú aj tlmiče s hydraulickým dorazom. Na porovnanie so štandardnými tlmičmi Megane R.S. ponúka dodatočný tlmič tzv. tlmič na tlmič, ktorý pohltí energiu prepruženia ešte účinnejšie a zabráni nepríjemnému úderu do dorazu, ktoré by mohlo mať za následok odskočenie kolesa od vozovky.
Funkcia Launch Control zabezpečuje najrýchlejší štart z miesta pomocou softvérového nastavenia motora, prevodovky a diferenciálu. Polomer brzdných kotúčov bol o 1,5 cm zväčšený v porovnaní s predchádzajúcou generáciou. Za príplatok je možné priobjednať oceľové kotúče s prímesou hliníka, ktoré sú ľahšie a rýchlejšie odvádzajú teplo.
R.S. tlačidlo slúži na voľbu až 5 jazdných režimov. Ten najdôležitejší režim RACE deaktivuje stabilizačný systém. Cena začína od 27.890 Eur.
Jazda
Oproti konkurentom Peugeot 308 GTi a Hyundai i30 Performance hodnotím jazdné vlastnosti nového Megane R.S. ako najlepšie. Prekvapilo ma ako sa vyhrali s elektronickým diferenciálom, ktorý naozaj funguje a vozidlo sa správa neutrálne pod plným plynom. Zvuk z výfukov je každopádne lepší ako u 308 GTi, ale menej výraznejší ako u i30n Performance. Podvozok mi prišiel vo vysokých rýchlostiach mäkkší, ale domnievam sa, že CUP verzia je tuhšia. Aj napriek krátkemu času som si na Megane R.S. rýchlo zvykol a ohúril ma najmä svojimi jazdnými vlastnosťami.
Zdroj: renault.sk
1 Response
[…] Širšie bočné prelisy s čelným saním vzduchu, na mieru vytvorená vstavaná aerodynamická lišta z F1, funkčný zadný difúzor, stredový výfuk, exkluzívne odtiene laku oranžová Tonic a žltá Sirius robia z Megane RS vozidlo, ktoré si zaslúži pozornosť. O zábavu sa postará aj nový samosvorný diferenciál, ktorý zvýši rýchlosť aj presnoť prejazdu zákrutami. Pod kapotou má schovaný preplňovaný 4-valec s výkonom 280 koní a s krútiacim momentom 390 Nm. Cena Megane RS začína na sume 27 890 € (verzia TCe 280 EDC 29 490 €). Viac o Megane RS sa dočítate TU. […]