By Dávid Žuffa
Zdroj: Daimler
Zdá sa vám technológia LED, Matrix LED či Laser ako to najlepšie, čo v súčasnosti automobilky ponúkajú? Čoskoro to nebude pravdou – pre zákazníkov Mercedes-Maybach budú dostupné revolučné svetlomety s technológiou DIGITAL LIGHT.
S rozlíšením viac ako 1 000 000 pixelov v jedinom svetlomete ovládaných dohromady dvomi čipmi vytvárajú okrem ideálnych jazdných podmienok za akéhkoľvek počasia aj doteraz nepoznanú vizuálnu pomoc pre vodiča. Svetlomety sa tak okrajovo zaradia do asistenčných systémov.
Poskytujú ešte lepšiu presnosť osvetlenia ako MULTIBEAM LED svietidlá, ktoré už teraz patria medzi absolútnu špičku medzi svetlami. Minimalizujú riziko oslepenia vodičov idúcich v protismere a prispievajú k bezpečnej jazde ako súčasť INTELLIGENT DRIVE strategy.
Kamery a senzory vo vozidle monitorujú ostatných účastníkov cestnej premávky, výkonné počítače spracuvávajú veľké množstvá dát a spolu s podkladmi navigácie dávajú svetlám pokyny pre zabezpečenie perfektného osvetlenia.
Nejde však len o svietenie. Svetlomety sa stávajú súčasťou navigácie a asistenčých systémov. Pri prejazde úsekom s prácami na ceste premietajú na vozovku vodiace čiary v šírke vozidla, čím pomáhajú vodičovi v orientácii a vedú ho bezpečne cez zmenené podmienky. Ak senzory zaznamenajú chodca, ktorý sa pohybuje nebezpečne blízko vozovke alebo v predpokladanej dráhe vozidla, svetlomety zobrazia šípku mieriacu na tohto chodca.
Pri aktivácii aktívneho tempomatu DISTRONIC PLUS, dodržiavanie a zmeny vzdialenosti od auta idúcim pred vami sa na vozovku zobrazujú relevantné dáta o vzdialenosti. Svetlomety tiež dokážu upozorniť vodiča ak opúšťa svoj jazdný pruh a hrozí kolízia s protiidúcimi vozidlami zobrazením symbolu udržiavania jazdnej dráhy na vozovku.
Medzi ďalšie premietané symboly patria symboly klzkej vozovky,práce na ceste, náraz zozadu, asistent sledovania mŕtveho uhla a rýchlostný limit.
Táto novinka sa dostane do malej sériovej výroby pre vybraných klientov Mercedes-Maybach S-Class. Prví zákaznící Maybach môžu očakávať svoje modely s touto technológiou už v prvej polovici roka 2018.
By Dávid Žuffa
Zdroj: Daimler