Aké zmeny prináša facelift Toyota GR Yaris?
Na autosalóne v Tokiu predstavila Toyota facelift nového obľúbeného športového vozidla GR Yaris. Facelift prináša technické, dizajnové a konštrukčné vylepšenia s ešte väčším pôžitkom z jazdy. Nový GR Yaris sa na európskom trhu začne predávať od leta 2024.
GR Yaris sa v dobe svojho uvedenia na trh stretol s obrovskou chválou a nadšením. Bolo to auto, ktoré rozbúrilo segment špičkových hot-hatchov, bol to čistokrvný stroj zrodený vo svete rallye. K perfektnej jazde prispieva predný a zadný samosvorný diferenciál Torsen, ktorý je súčasťou výbavy vozidla.
Zvýšený výkon a úpravy
Úpravou prešiel trojvalec, ktorý má vyšší výkon a krútiaci moment. Výkon vzrástol o 19 koní a vodič sa môže oprieť o daľších 30 Nm – z 261 koní a 360 Nm na súčasných 280 koní a 390 Nm. Spomeniem nasledujúce úpravy: odolnejší ventilový rozvod, nový materiál výfukových ventilov a navýšenie tlaku vstrekovania paliva systému D-4ST. Boli použité nové ľahké piesty s otvoreniuvzdornými krúžkami a doplnený nový senzor plniaceho tlaku.
Nová automatická prevodovka
Novinkou je uvedenie úplne novej osemstupňovej prevodovky GAZOO Racing Direct A/T, ktorá má podľa tlačovej správy bleskovo rýchlo radiť. Manuálna prevodovka ostáva ako voliteľná výbava. Podraďuje sa smerom dopredu tak ako by to malo byť v každom vozidle.
➡️ NEPREHLIADNITE: Test Toyota GR Yaris – 261 dôvodov na radosť
Ešte viac robustnejší a športovejší GR Yaris
Podvozok má byť ešte viac robustnejší ako doteraz a v kabíne bol prepracovaný kokpit. Vyladený systém zavesenia priniesol vylepšené ovládanie a odolnosť za vysokej záťaže, zmeny sa taktiež týkajú tuhosti pružin a posilnenie predných tlmičov.
S ohľadom na charakter vozidla bude v ponuke výbava „Sport“, ktorá zahŕňa paket chladenia s dodatočným chladičom, rozprašovačom vody pre medzichladič a upraveným saním vzduchu. Podarilo sa zvýšit tuhosť karosérie, vďaka väčšiemu počtu bodových zvarov (plus 13 %) a širšiemu použitiu lepidiel (plus 24 %). Vozidlo sa tak môže pochváliť lepšou odozvou a spätnou väzbou od riadenia a sprostredkuje pocit lepšieho kontaktu s vozovkou.
Interiér
V interiéri nájdete nový 12,3″ plne digitálny prístrojový štít s dvoma režimami usporiadania – Normal a Sport a sedadlo sa podarilo znížiť o 25 mm.
K lepšiemu výhladu spoza volantu má napomôcť zníženie hornej hrany palubnej dosky o 50 mm, úprava polohy vnútorného spätného zrkadla a naklonenie ovládacieho panelu o 15° smerom k vodičovi. Som zvedavý hlavne na novú polohu spätného zrkadla, ktoré pri športovej jazde bolo v predfacelifte často vyčítané, lebo blokuje výhľad na cestu.
Technické údaje
Zdroj: Toyota Media