Najdrahšie sériové Audi TT vôbec!
Audi oslavuje 40 rokov od vzniku revolučného pohonu Quattro. Výsledkom je špeciálna edícia modelu TT s počtom len 40 kusov.
Quattro
Stály pohon všetkých kolies Quattro rozdeľuje výkon medzi prednú a zadnú nápravu pomocou lamelovej spojky. Pri svižnom prejazde zákrutami systém jemne pribrzdí kolesá na vnútornej strane a zvýši krútiaci moment na kolesách na vonkajšej strane. Avšak výnimočný je práve naladením a súhrou jednotlivých komponentov pohonného ústrojenstva.
Limitka
Audi TT RS je lakované v alpskej bielej a bolo obohatené o nálepky, ktoré symbolizujú špeciálne upravený model Audi Sport Quattro S1, s ktorým Walter Rohl v roku 1987 vyhral legendárny pretek Pikes Peak. Kapota disponuje vetracím otvorom pre lepšie chladenie motorového priestoru. Balík Aero, vyvinutý v aerodynamickom tuneli zlepšuje jazdné vlastnosti, pretože sa podarilo znížiť vztlak na prednú nápravu iba na 9 kilogramov a zvýšiť prítlak na zadnú nápravu na 5 kilogramov.
Odľahčená kabína
Oproti štandardnej najostrejšej verzií RS sa v tejto exkluzivite nachádza množstvo vylepšení. Na želanie môže zákazník vymeniť sedadlá v druhom rade za karbónovú vzperu, ktorá odľahčuje interiér o 16 kilogramov a zároveň zlepšuje tuhosť karosérie. Čierna koža s bielym kontrastným prešívaním a Alcantarou tvoria dokonalé trio. Samozrejme nesmú chýbať odkazy na jedinečnosť tejto verzie, dokonca pri voliči dvojspojkovej prevodovky sa nachádza aj očíslovanie jednotlivých modelov.
Motor a cena
Z 2,5-litrového päťvalca dokáže Audi stále vydolovať rovnakých 294 kW / 400 koní a 480 Nm, avšak so zvýšenou maximálnou rýchlosťou na 280 km/h. Bejby R8-čka dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy. Limitka v počte 40 kusov sa začne predávať v Nemecku za 114 040 eur. Len pripomeniem, že štandardná Audi TT RS u nás štartuje na cenovke 74 840 eur.
Zdroj: audi-mediacenter.com