Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid – prekvapivo dobrý základ
V redakcii sme mali možnosť vyskúšať ďalší motorický variant hybridného rodinného SUV Toyota Corolla Cross. Tentokrát sa jednalo o základný model s 1,8 litrovým motorom vo výbave Style. Dokáže Corolla aj napriek tomu očariť svojho zákazníka? Poďme sa na to pozrieť.
Dizajn
Exteriér v tomto prípade asi nemusím nikomu nejak zvlášť predstavovať. Opäť sme svedkami overených tvarov a kriviek, ktoré každý fanúšik značky dôverne pozná. Aj napriek nie najvyššej výbave Style dostala Corolla Cross LED svetlomety v prednej časti, ktoré vynikajú svojou dobrou svietivosťou. Zadná časť naopak dostala halogénové svetlomety. Príjemným prvkom je v tomto prípade aj tmavo červené lakovanie karosérie ladiace k proporciám auta a Corolla Cross v ňom vyzerá elegantne.
Pohon
Pod prednou kapotou teda pracuje 1,8 litrový štvorvalec s maximálnym výkonom 98 konských síl a 142 Nm krútiaceho momentu. Benzínovému motoru sekunduje full hybridný systém, vďaka ktorému má vodič k dispozícii kombinovaný výkon sústavy 140 koní a ďalších 185 Nm krútiaceho momentu elektromotoru. Sila motoru je prenášaná výhradne na predné kolesá prostredníctvom bezstupňovej automatickej prevodovky.
Výbornú súhru hybridného systému potvrdzuje aj veľmi slušná hodnota kombinovanej spotreby, ktorá sa počas 500 testovacích kilometrov vyšplhala len na slušných 5,1 litra benzínu na 100 kilometrov. Relatívne nízke obstarávacie náklady doplnené o nízke prevádzkové náklady sú presne tým, prečo by som si vybral práve Corollu Cross.
Jazda
Po stránke jazdných vlastností je testovaný kúsok totožný s dvojlitrovým variantom. Podvozok je príjemne plavný, ochotný absorbovať všetky nerovnosti a na dobrej úrovni je aj jeho odhlučnenie. Takisto je rovnako dobre odizolovaný aj motorový priestor, takže v kabíne žiadny výrazný hluk ani vibrácie nehľadajte. Pri každodennom využívaní som ocenil prítomnosť adaptívneho tempomatu s funkciou udržovania v jazdnom pruhu, čo fungovalo bez zaváhania. Po chvíľke som si zvykol aj na využívanie rekuperácie pomocou radiacej páky. Tá je vcelku efektívna, šetrí brzdové obloženie a dobije batériu čím opäť len zlepšuje výslednú spotrebu.
Pri svižnejšej jazde nižší výkon cítiť, no pri bežnom používaní ho nepostrehnete a to dokonca ani pri predbiehacích manévroch. Rýchlejšie prejazdy zákrut sa odzrkadlia na výraznejších náklonoch karosérie a nedotáčavejšej charakteristike.
➡️ NEPREHLIADNITE: TEST Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD
Interiér
Kabína na prvý dojem pôsobí strohejšie, no bližší pohľad a dotyk odhalí vcelku pohodlné látkové sedadlá s dvojstupňovým výhrevom, multifunkčný volant či plne digitálny prístrojový panel s príjemnou jemnou grafikou a množstvom zobrazovaných informácií. Oceňujem aj grafiku, ktorá informuje o aktuálnej práci hybridného pohonu či prehľadný a pomerne plynulý systém infotainmentu.
Toyota v hojnejšom počte používala tvrdé plasty, no k ich spracovaniu nemôžem povedať nič zlé. Celý interiér pôsobí robustným dojmom a nepostrehol som ani nepríjemný vrzgot či iné zvuky spájané s lacnejšími materiálmi, takže v tomto smere palec hore. Priestor na zadných sedadlách je plne vyhovujúci aj pre 5-člennú rodinu a problém nebudú mať na zadných sedadlách ani vyššie postavy.
Záver
Toyota Corolla Cross aj napriek nižšej výbave pôsobí veľmi solídne. Hybridný systém patrí medzi tie najlepšie, aké aktuálny trh ponúka, čo znamená, že najmä na prevádzkových nákladoch tento fakt určite oceníte. Ak sa teda obzeráte po rodinnom SUV, vyslovene nepotrebujete pohon oboch náprav a taktiež nechcete, aby vás nové auto stálo ,,majland” tak v tom prípade sa pozeráte na horúceho kandidáta na vaše nové auto.
➡️ NEPREHLIADNITE: Najúspornejšie SUV od Mercedesu?
Technická špecifikácia
Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid FWD | Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD | ||
Motor/palivo | 1,8 Hybrid / benzín | 2,0 Hybrid / benzín | |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1 798 / 4 | 1 987/4 | |
Výkon motora (kW/k) | 103 / 140 | 145 / 197 | |
Max. krútiaci moment (Nm) | 142+185 | 190 | |
Prevodovka | e-CVT | e-CVT | |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 4,9 / 5,1 | 5,4/6,0 | |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1480 | 1 510 | |
Objem batožinového priestoru (L) | 473 | 390 | |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 170 | 180 | |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 10 | 7,5 | |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 31 690 / 33 790 | 35 190 / 41 790 |