Ford Bronco 2021
Ford predstavil remake legendárneho off-roadu ktorý je pripravený zmeniť pomery na trhu v úzkom segmente top terénnych áut. Momentálne sa oficiálne hovorí iba o predajoch v USA, no ja dúfam že sa Bronco objaví aj na starom kontinente. A hneď vám dám aj dôvody prečo.
Vyzerá úžasne
Priznám sa, že Ford Bronco sa mi páčil už keď som zaregistroval pôvodný model zo 60-tych rokov. Jednoduchá krátka karoséria s typickými okrúhlimi svetlometmi spojená s veľkými terénnymi plášťami dodávala Broncu sexepíl jemu vlastný. To využili vo Forde, kde vraj návrh nového modelu začal naskenovaním 3D modelu toho starého. A vyšlo im to.
3 varianty
Bronco sa bude robiť v 3 karosárskych verziách. Keďže staré Bronco malo vždy 2-dverovú koncepciu, prichádza s touto verziou aj teraz. Praktickejší zákazníci si však teraz môžu vybrať aj 4-dverovú karosériu. 4 dvere má aj verzia s názvom Sport. Tá je natoľko zaujímavá, že v oficiálnych materiáloch je zo 44 fotiek na jednej, spoločnej.
Manuál poteší
Pod kapotou bude na výber z dvoch benzínových motorov. 2,7l EcoBoost V6 s výkonom 310 koní a 2,3l 4-valec so silou 270 koní. Motor sa vie spriahnuť s 10 stupňovým automatom. Príjemným prekvapením je však možnosť výberu 7-st. manuálu.
Bezproblémovú jazdu terénom zabezpečí až systém G.O.A.T. obsahujúci až 7 jazdných režimov alebo GPS s podkladom off-roadových trailov. Elektronika si vie poradiť aj so zmenšovaním rádiusu pri prechode ostrých zákrut v teréne alebo pri individuálnom dobrzďovaní kolies. A to vďaka šikovnému prerozdeľovaniu výkonu medzi jednotlivými kolesami.
Variabilita
Toto bude jeden z hlavných dôvodov prečo si ľudia vyberú Bronco. Krátka aj dlhá verzia má možnosť odňatia strechy. 2-dverová verzia má strechu z 3 panelov, 4-dverová zase zo 4. Ford sľubuje, že demontáž zvládne 1 osoba a na panely je priestor v aute. Okrem strechy sa dajú demontovať aj dvere, ktoré majú bezrámové sklá, takže by to vraj malo ísť ľahšie ako na konkurenčnom aute.
K tej variabilite ešte toľko, že výrobca ponúka cca 200 „aftermarketových“ doplnkov.
Interiér
Vnútro auta vyzerá veľmi príjemne a funkčne. Zaujala ma koľajnica na palubovke, kde sa dá jednoducho primontovať napríklad držiak na mobil alebo kamera. Veľmi praktická záležitosť je aj odtok v podlahe, takže by malo byť možné zablatenú podlahu vyčistiť wapkou.
Ukradne fame
Je jasné, komu chce Bronco liezť do kapusty. Tlačová správa je plná porovnaní typu: Jednoduchšia a rýchlejšia manipulácia ako najbližšia konkurencia alebo o 17 % viac odpruženia ako najbližšia konkurencia. Hold, Wrangler je momentálne jediný off-road, ktorý ponúka obrovskú variabilitu a dá sa povedať, že kúpou auta získaš základný kus skladačky.
Mne to pripadá mi to tak, že vo Forde si zobrali Wranglera, pozreli čo sa dá spraviť ešte trochu lepšie a voalá, Bronco.
Zdroj: www.ford.com