Porsche Panamera má 3 nové verzie, najvýkonnejšia dosahuje 700 koní
Po modeli Turbo S, ktoré v “zelenom pekle“ stanovilo rekord kola, sme sa dočkali príchodu ďalších modelov. Novinky sú výkonnejšie, úspornejšie a pohodlnejšie. Prečo?
Čerešnička na torte
Najvýkonnejšia Panamera vôbec nesie označenie Turbo S E-Hybrid. Kombinuje štvorlitrové biturbo V8 s výkonom 420 kW / 571 koní a elektromotor s výkonom 100 kW / 136 koní. Vďaka tejto kombinácií sa Panamera dostala na systémový výkon 700 koní a 870 Nm! Nabrúsená vlajková loď zvládne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy, čo je zlepšenie oproti predchodcovi o 2 desatiny. Maximálna rýchlosť je na úrovni 315 km/h, čo predstavuje zlepšenie o 5 km/h.
Vďaka novej lítium-iónovej batérií s kapacitou 17,9 kWh sa elektrický dojazd zvýšil oproti predchodcovi o 30 %. To znamená, že podľa metodiky merania spotreby WLTP dosiahnete na čisto elektrickú energiu až 50 kilometrov. Elektromotor je integrovaný do osemstupňovej automatickej prevodovky PDK a neustále poskytuje krútiaci moment 400 Nm.
Úspornejší hybrid
Panamera 4 E-Hybrid zo svojej 2,9-litrovej V6-tky vytlačí 243 kW / 330 koní. Avšak v spolupráci s elektromotorom sa tento výkon zvyšuje na úctyhodných 340 kW / 462 koní a 700 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h pokorí v čase 4,4 sekundy, čo je zlepšenie oproti predchodcovi o 2 desatiny.
Ak však túžite po medzistupni medzi 700-koňovou strojovňou a úsporným velikánom, tak na výber je aj model 4S E-Hybrid. Tú dopuje taktiež 2,9-litrová V6-tka ale s výkonom 324 kW / 440 koní, ktorá vďaka elektromotoru disponuje výkonom 412 kW / 560 koní a 750 Nm.
Klasika bez elektriny
Poslednou novinkou je Panamera s označením 4S. Pod kapotou jej totižto pracuje dobre známa 2,9-litrová V6-tka s výkonom 324 kW / 440 koní. S balíkom Sport Chrono akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy a najvyššia rýchlosť je na úrovni 295 km/h.
Čím väčší výkon, tým väčšie pohodlie
Všetky novinky dostali vylepšené podvozky a ovládacie systémy tak, aby jazdná dynamika nebola na úkor pohodlia. Nová generácia systému riadenia s novo vyvinutými pneumatikami zabezpečujú výrazný posun vpred v športovom štýle jazdy. Panamera Turbo S E-Hybrid dokonca už v štandarde dodáva elektrický stabilizačný systém náklonu (PDCC Sport), ktorý obsahuje funkciu prerozdeľovania krútiaceho momentu (PTV Plus), riadenie zadnej nápravy ako aj keramické brzdy Porsche Ceramic Composite Brake.
Zdroj: newsroom.porsche.com