Audi Q4 e-tron – elektrické SUV s dojazdom až 520 kilometrov
Elektromobilita sa neustále posúva vpred, čoho dôkazom je stále viac elektrických vozidiel. Výnimkou nie je ani Audi, ktorá predstavila zatiaľ svoje najmenšie elektrické SUV kompaktných rozmerov. Na trh prichádza s dvomi karosárskymi verziami, tromi výkonnostnými stupňami a pohonom quattro alebo výhradne zadnej nápravy.
Dizajn
To, že sa inžinieri z Ingolstadtu vyhrali s dizajnovými prvkami exteriéru je zrejmé na prvý pohľad. Dominantou Q4-ky je jednoznačne takmer kolmá predná maska masívnych rozmerov, ktorá je efektne zakrytovaná. Pri verzii Sportback sa línia strechy plynulo zvažuje, a tak dáva najavo svoje športové ambície. Zadné okno predeľuje zapracovaný spojler, čo vytvára jednoznačne atraktívny vzhľad. Na želanie môže Audi využívať technológiu LED Matrix.
Zákazníci si môžu vybrať z ôsmich farieb karosérie a dve exteriérové dizajnové línie Advanced a S line. Ponuka kolies obsahuje 11 zliatinových diskov od 19 až po 21 palcov, s výnimkou základnej verzie, ktorá obúva disky z oceľového plechu.
Interiér
Kabína Q4-ky vyzerá vzdušne a priestranne, prístrojový panel je orientovaný na vodiča. Zásadnou novinkou je tvarovanie volantu s dotykovými tlačidlami, ktorý ovláda virtual cockpit s uhlopriečkou 10,25 palca. Infotainment dosahuje 10,1 palca, za príplatok až 11,6 palcov. Bystrému oku neunikne konzola v stredovej časti, na ktorej nájdeme volič prevodovky či ovládanie multimediálneho systému.
Ďalšou inováciou je head-up displej s rozšírenou realitou. Zobrazuje asistenčné systémy a symboly navigácie priamo pred vami, až sa opticky prekrývajú s vonkajším svetom. Informácie sa zobrazujú dynamicky, čo znamená, že vodič ich vidí virtuálne približne 10 m pred vozidlom.
➡️NEPREHLIADNITE: Takto vyzerá omladené CLS
Verzie
- Q4 35 e-tron – 52 kWh batéria, výkon 125 kW / 170 koní a 310 Nm s dojazdom 341 km
- Q4 40 e-tron – 77 kWh batéria, výkon 150 kW / 204 koní a 310 Nm s dojazdom 520 km
- Q4 50 e-tron quattro – 77 kWh batéria, výkon 220 kW / 299 koní a 460 Nm s dojazdom 488 km
Elektrika
Ak by sme porovnali kapacity batérii s koncernovými súrodencami Enyaq a ID.4, tak sú na vlas rovnaké. Menšia batéria, teda len pri verzii s označením 35, podporuje 7,4 kW nabíjací výkon pre striedavý prúd a 100 kW pre jednosmerný prúd. Čo sa týka väčšie akumulátora pre zvyšné dve verzie, tak príjmu 11 kW striedavým prúdom a až 125 kW jednosmerným prúdom.
Ak siahnete po Q4-ke s označením 35 alebo 40, do sedadla vás zatlačí len jeden elektromotor na zadnej náprave, ktorý poháňa primárne len zadnú nápravu. V prípade najsilnejšej verzie ide o elektromotor na každej náprave a pohon oboch náprav, čo značí aj nižší maximálny dojazd.
Cena
Novinku očakávame v predaji už v júni a na nemeckom trhu začína Q4-ka na úrovni takmer 42-tisíc eur.
Zdroj: audi-mediacenter.com