Zhrnutie: Testovali sme celú paletu modelov Audi e-tron
Počas jedného dňa sme testovali celú paletu modelov e-tron a v tomto článku sa dozviete, ktorý model by som si ja osobne vybral a aj to, ktorý model ma najviac prekvapil. Počas eventu sme mali k dispozícii flotilu plne elektrických e-tronov a taktiež aj jeden plug-in hybrid. Konkrétne to boli tieto modely Q4 e-tron, Q4 Sportback e-tron, e-tron S Sportback, e-tron GT quattro a spomínaný hybrid Q8 TFSI-e.
e-tron S Sportback
Ako prvé som si vybral červený e-tron S Sportback. Hneď na prvý pohľad ma zaujal svojou výraznou farbou a jeho športovým výzorom. Áno, síce sa jedná o jedno z tých väčších áut tak aj napriek jeho veľkosti pôsobia jeho krivky a línie naozaj športovo. Toto jednoducho Audi vie, to sa im musí jednoducho nechať. Už hneď na úvod po nasadnutí dovnútra musím jednoznačne pochváliť S-line sedadlá, ktoré vás bočným vedením doslova objímu. Už po pár metroch jazdy som vedel, že toto bude čistá radosť z jazdy. Parametrami, ktorými tento e-tron S Sportback disponuje sa viete dostať z 0 na 100 km/h rýchlosť len za 4,5 sekundy. Jedným slovom šialené. 503 koní a 973 Nm sú dych berúce údaje a dych berúci zážitok z jazdy.
Mal som možnosť zajazdiť si s týmto modelom na krásnych kľukatých cestičkách hore Pezinskou Babou. Podvozok bol mimoriadne tichý, žiadne vibrácie som nepociťoval ani pri nespevnených povrchoch. Klobúk dole Audi. Neviem, či má aj zmysel sa k interiéru vyjadrovať pretože myslím si, že ten hovorí sám za seba. Krásny, prehľadný, elegantný a samozrejme športový. Jediné na čo som si nezvykol za tú kratšiu dobu boli „spätné zrkadlá“, ktoré sú nahradené kamerami. Ale určite sa aj na to dá zvyknúť. Za mňa ale celkový dojem – veľký palec hore.
➡️ NEPREHLIADNITE: Virtuálne spätné zrkadlá s kamerami – oplatia sa?
Vlajková loď e-tron GT
Nasledovala menšia prestávka na Pezinskej Babe a ďalej presadám do vlajkovej lodi e-tronu GT quattro. Dovolím si povedať, že podľa môjho názoru ide o najkrajšie auto momentálne na trhu. Na tento model sa tešilo pravdepodobne najviac ľudí z nás, ktorí sme na tejto skvelej udalosti mohli byť. Ak by som mal povedať jedno jediné auto, ktoré zahŕňa v sebe futuristickosť, krásu, eleganciu, športovosť a „timeless“ design v jednom tak jednoznačne poviem Audi e-tron GT. Za mňa určite najzaujímavejšie auto z celého eventu. Na úvod zatiaľ poviem iba toľkoto: 476 koní, 630 Nm, stály pohon quattro a z 0 na 100 km/h – 4,1 sekundy. Myslím si, že to by na úvod aj stačilo. Každému musí byť hneď jasné, že toto auto bude „krko-lam“. A to hneď v dvoch rôznych spôsoboch, ľudia sa za vami budú neustále otáčať a druhý keď stlačíte akcelerátor. Nalejme si čistého vína a buďme k sebe úprimní. Keď cítite taký ihneď dostupný výkon, neustále vás láka „šliapať na pedál“. Samozrejme treba dodržiavať predpisy, no zrýchlenia v tomto aute sú neskutočné. Zrýchlenie by som opísal ako by to bol zážitok, ktorý chcete aby nikdy neskončil.
Čím som bol možno prekvapený bol podvozok. Aj pri nastavení do komfortného režimu som veľmi necítil, že by sa niečo zmenilo. Samozrejme nečakal som vôbec, že to bude plavná jazda, ale možno o niečo mäkšie nastavenie by som osobne prijal. Pri prejdení nerovnosťami bolo cítiť, že je podvozok tuhšie nastavený oproti predošlému modelu e-tron S Sportback. Pochopiteľne. Na druhej strane prechádzanie tiahlych zákrut s takýmto podvozkom bola naozajstná radosť. Cítil som sa ako keby som úplne prepojený s vozovkou a vedel som presne kam auto smeruje. Nádherná čitateľnosť. Interiér je kapitola sama o sebe. Takto by som si predstavoval ideálny interiér. Nájdete tu samozrejme dotykový displej, ale aj mechanické tlačidlá. Za mňa obrovské plus! Ak máte 130 tisíc € a idete si kúpiť e-tron GT tak jednoznačne odporúčam ušetriť si nejaké zvyšné peniaze na pokuty.
Ďalší model na rade je Q8 TFSI-e
Priznám sa, bol som trochu skeptický pri tejto motorizácií, keď som ju uvidel, ale po skončení testovacej jazdy som zmenil názor. Bol som zástancom toho, že do takéhoto typu auta patrí jednoznačne naftový motor, aj kvôli väčšiemu krútiacemu momentu. Prvých pár metrov sme išli čisto len na elektrinu, no po zošliapnutí pedálu sa ozval 6-valcový benzínový motor. Nie len otáčky, spotreba a rýchlosť išla hore, ale aj adrenalín.
Hmotnosť 2,5 tony sa jednoducho nedá oklamať a aj na nie väčších a prudších zákrutách bolo cítiť, že je čo držať. Pri tomto modeli som cítil váhu úplne najviac. Síce táto motorizácia nie je najsilnejšia v ponuke a 340 koní možno vyzerá málo na takú masu ako je Q8, ale verte mi, že tento výkon dostačuje na dosť dynamickú jazdu. Tu musím zas a opäť pochváliť podvozok. V „Q8-mičke“ som cítil nerovnosti najmenej. Osobne mám rád keď sedím o niečo vyššie a Q8 je presne podľa môjho gusta v tomto ohľade. Agresívný predok „Q8-mičky“ vytvára na diaľnici „záchranársku uličku“. Vzbudzuje jednoducho rešpekt.
Audi Q4
Tri skvosty som už okúsil, nasleduje spoločný obed a potom posledná jazda v dvoch elektrických Q4-kách.
Začínam v čiernej Q4-ke a hneď po nastúpení si určite všimnete volant. Je úplne iný na aký ste pravdepodobne zvyknutí. Je skosený hore aj dole. Popravde trochu som sa bál, či sa bude dobre držať v rukách ale zas a opäť som bol veľmi milo prekvapený. Držal sa naozaj veľmi dobre, ďalší palec hore! S jediným „detailom“ som nebol v Q4-ke stotožnený a tým detailom je stredová konzola pod ovládaním klimatizácie, ktorá mi tam trošku vzhľadovo nepasovala. Ale to je len môj osobný názor. Ďalšiu vec čo hodnotím pozitívneje určite ovládanie audia.
Konkrétny testovaný kúsok bol z dnešnej flotily áut najslabší, no nemal som vôbec pocit, že by som nestíhal za ostatnými. Ešte podotknem, že táto čierna Q4 má „len“ poháňanú zadnú nápravu. Dynamika je veľmi slušná a dostačujúca. Jazdné vlastnosti v oboch Q4-kách boli vynikajúce. Výbava veľmi slušná, potešili S-line sedadlá, ktoré sú perfektné. Posledná jazda bola v bielej Q4 Sportback. Nárast výkonu oproti predošlej testovanej Q4 je hneď poznať už po pár metroch jazdy. Výkon je 299 koní čo už znie celkom slušne. Tu už máme pohon všetkých 4 kolies – quattro. Určite pri výbere z dvojice Q4-iek by som si vybral verziu Q4 Sportback quattro, kvôli atraktívnejšiemu designu zvažujúcej sa strechy.
➡️ NEPREHLIADNITE: Kompletný test Audi Q4 e-tron Sportback
Ktorý e-tron by som si vybral?
Možno niektorých z vás prekvapím, ale vybral by som si e-tron S Sportback. Samozrejme každý má iné priority, ale bol som naozaj veľmi prekvapený ako skvelo sa šoféruje aj napriek jeho hmotnosti.