Nové Porsche 911 GT3 992.2
Pri príležitosti 25. výročia svojho vzniku bude nový model Porsche 911 GT3 992.2 po prvýkrát uvedený na trh súčasne v dvoch verziách: ako športové vozidlo zamerané na závodnú dráhu so zadným krídlom a ako nenápadnejšia verzia s balíkom Touring. Vďaka balíkom na mieru a inovatívnym doplnkom je možné verzie GT3 ďalej prispôsobiť vkusu a potrebám zákazníka.
Cestný športový automobil debutuje vo svojom jubilejnom roku s rozšírenou stratégiou odľahčenia, atmosféricky plneným boxer motorom s objemom 4,0 litra s výkonom 375 kW (510 k) a krútiacim momentom 450 Nm, a novými možnosťami, ktoré sa výrazne zameriavajú na zákazníkov. Balík Weissach, ktorý je po prvýkrát k dispozícii pre model Porsche 911 GT3 992.2, ponúka ešte viac možností konfigurácie na mieru pre použitie na pretekárskej dráhe. Okrem toho je športové vozidlo vybavené rozsiahlejšou sériovou výbavou a ďalšími možnosťami, ktoré ďalej zdôrazňujú jeho precíznosť a športový charakter.
Porsche 911 GT3 992.2 s modernizovaným vzhľadom
Nové modely 911 GT3 majú ostrejší dizajn prednej a zadnej časti vozidla a upravenú aerodynamiku. V oboch verziách zvyšuje prítlak a optimalizuje prúdenie vzduchu novotvarovaný predný difúzor, vylepšený tvar lemu spojlera a upravené lamely na spodnej časti karosérie. Prepracované svetlomety Matrix LED, ktoré sú pre model 911 GT3 992.2 k dispozícii s voliteľným bielym zvýrazňujúcim krúžkom, spájajú všetky svetelné funkcie modelu 911, a vďaka tomu už nie sú v prednom nárazníku potrebné žiadne ďalšie svetlá. To umožňuje zväčšiť priestor pre prívod vzduchu a získať jasne štruktúrovaný vzhľad. V zadnej časti boli prepracované časti ako difúzor, vzduchové vstupy a kapota motora. Zadné krídlo modelu Porsche 911 GT3 992.2 má nové bočné kryty s uhlovým profilom.
Porsche na prednej náprave používa špeciálne vyvinuté, aerodynamicky tvarované dvojité zavesenie kolies s profilom slzy. Zavesenia zvyšujú prítlak v podbehoch kolies pri vysokých rýchlostiach a zlepšujú chladenie bŕzd. Aby bol zachovaný balanc prítlaku medzi prednou a zadnou nápravou aj pri brzdení z vysokých rýchlostí, konštruktéri modifikovali odpruženie tak, aby sa predná časť menej ponárala (antidiving). Na novom modeli 911 GT3 bol kvôli tomu predný guľový čap spodného ramena umiestnený nižšie. Model 911 GT3 tak prevzal tieto úpravy z aktuálneho modelu 911 GT3 RS. Model 911 GT3 sa štandardne dodáva so športovými pneumatikami 255/35 ZR 20 (vpredu) a 315/30 ZR 21 (vzadu) so zlepšenou priľnavosťou na mokrej vozovke, na želanie sú k dispozícii aj okruhové pneumatiky s homologáciou pre cestnú prevádzku.
Paket Touring dostupný okamžite a ešte viac prispôsobiteľný
Po prvýkrát bude hneď od uvedenia na trh k dispozícii obľúbený paket Touring. Označenie „Touring Package“ pochádza z výbavy modelu 911 Carrera RS 2.7 z roku 1973. Od roku 2017 je súčasťou programu GT3. V novom modeli Porsche 911 GT3 992.2 je ešte výraznejší, čo sa prejavuje logom „911 GT3 Touring“ na mriežke zadnej kapoty. Model 911 GT3 s paketom Touring sa zaobíde bez pevného krídla a zachováva tak nadčasovo elegantné línie modelu 911. Aerodynamickú vyváženosť zabezpečuje výsuvný zadný spojler s odtrhovou hranou a upravená konštrukcia plutvičiek na spodnej časti karosérie.
Interiér ponúka kvalitné kožené čalúnenie a klasickú športovú atmosféru. Po prvýkrát sú pre model 911 GT3 s paketom Touring na želanie k dispozícii zadné sedadlá. To umožňuje ešte individuálnejšie prispôsobenie každodenného športového vozidla prianiam zákazníka pre maximálne potešenie z jazdy. „Najmä na kľukatých okresných cestách je jasne cítiť, že riadenie je ešte lepšie vyladené než u predchodcu,“ hovorí rally legenda a ambasádor značky Porsche Walter Röhrl. „Vzbudzuje ešte väčšiu dôveru vo vozidlo, pretože zo stredovej polohy reaguje pokojnejšie, bez straty svojej priamej odozvy. Kratší prevod ďalej výrazne zvyšuje potešenie z jazdy na okresných cestách.“
Celková ľahká konštrukcia
Nízka celková hmotnosť prispieva k agilnému a priamemu riadeniu modelu 911 GT3. Nový model Porsche 911 GT3 992.2 stavil na ľahkú konštrukciu. Nové ľahké hliníkové koleso striebornej farby znižuje neodpružené hmoty o viac ako 1,5 kg v porovnaní s predchodcom. Na želanie sú k dispozícii horčíkové kolesá s paketom Weissach alebo paketom Leichtbau (odľahčené kolesá). Ušetria 9 kilogramov. Nová ľahká lítium-iónová batéria s kapacitou 40 Ah ušetrí ďalšie približne štyri kilogramy. V najľahšej konfigurácii váži nové 911 GT3 len 1420 kilogramov.
Skrátenie prevodov o osem percent
4,0-litrový atmosférický motor v modeli bol navrhnutý podľa súčasných, výrazne prísnejších emisných noriem a je vybavený dvomi filtrami pevných častíc a štyrmi katalyzátormi. Aj s týmto extrémne výkonným systémom regulácie emisií ponúka Porsche úchvatnú zvukovú kulisu. Výkon šesťvalcového boxermotora bol dosiahnutý radom optimalizačných opatrení. Hlavy valcov boli prepracované a ostrejšie vačkové hriadele modelu 911 GT3 RS zabezpečujú ešte dynamickejší charakter v širšom rozsahu otáčok.
Okrem toho sú použité samostatné škrtiace klapky s optimalizovaným prietokom a optimalizované olejové chladiče. Boxer má aj naďalej výkon 375 kW (510 k). To znamená, že každý kilowatt prepracovaného vysokootáčkového atmosférického motora musí v najľahšej konfigurácii vozidla pohnúť iba s 3,8 kg hmoty (2,8 kg/PS). Okrem toho má ako sedemstupňová dvojspojková prevodovka (PDK), tak šesťstupňová manuálna prevodovka GT o osem percent kratší prevodový pomer než predchodca. Obe varianty prevodoviek sú k dispozícii ako pre model 911 GT3, tak pre model 911 GT3 s balíkom Touring. Nová 911 GT3 zrýchli na 100 km/h za 3,4 sekundy s prevodovkou PDK a dosiahne maximálnu rýchlosť 311 km/h (manuálna prevodovka: 3,9 sekundy a 313 km/h).
„Na okruhu umožňuje nová 911 GT3 ešte lepšiu kontrolu, pretože vďaka optimalizovanému nastaveniu tlmičov drží ešte stabilnejšie a lepšie sa ovláda na nerovnostiach a pri jazde cez obrubníky,“ hovorí ambasádor značky Jörg Bergmeister. „Protiponorný systém výrazne znižuje dynamické pohyby prednej časti pri brzdení. Vďaka tomu zostáva vyváženie vozidla za všetkých podmienok výrazne konzistentnejšie.“
➡️ NEPREHLIADNITE: Nové Porsche 911 GTS je prvé 911 so superľahkým a výkonným hybridom
Inovatívne ľahké športové sedadlá
Pre nový model Porsche 911 GT3 992.2 sú na želanie k dispozícii nové ľahké športové sedadlá so sklápacím operadlom a škrupinou z CFRP. Sedadlo je vybavené integrovaným hrudným airbagom, elektrickým nastavením výšky a manuálnym pozdĺžnym nastavením. Na želanie je k dispozícii trojstupňové vyhrievanie sedadla. Časť čalúnenia opierky hlavy je možné vybrať, čo zlepšuje ergonómiu pre väčšinu vodičov, ktorí majú počas jazdy na okruhu nasadenú prilbu. Ako alternatívu si môžete objednať adaptívne športové sedadlá Plus s elektrickým nastavením v 18 smeroch.
Čierny dvojmiestny štandardný kokpit nového modelu Porsche 911 GT3 992.2 vychádza z dizajnu súčasných modelov 911. Na rozdiel od modelov Carrera sa však 911 GT3 nenaštartuje tlačidlom, ale stále má tradičný otočný zapaľovací spínač. Digitálny prístrojový panel má prehľadné zobrazenie a koncepciu ovládania. Vďaka kontrastnej farebnej schéme je možné otáčkomer a stopky prečítať okamžite. Zobrazenie režimu „Track Screen“ redukuje digitálne displeje vľavo a vpravo od otáčkomeru na kľúčové údaje o pneumatikách, oleji, vode a palive a pomocou blikania indikuje vodičovi optimálny čas na radenie. V prípade potreby je možné displej otáčkomeru otočiť tak, aby boli maximálne otáčky 9 000 ot/min zobrazené na pozícii dvanástej hodiny.
Weissach paket pre GT3
Porsche ponúka pre nový model Porsche 911 GT3 rôzne výbavové pakety. S paketom Weissach, ktorý je dostupný prvýkrát, je možné 911 GT3 ešte viac prispôsobiť na použitie na okruhoch. Napríklad stabilizátor je vyrobený z CFRP, rovnako ako strecha, bočné panely zadného krídla, vrchné kryty vonkajších spätných zrkadiel, držiaky zrkadiel a airblades v prednej časti. Vzhľad interiéru vylepšuje ďalšie kožené čalúnenie a čalúnenie Race-Tex. Prvýkrát je vrchná časť prístrojovej dosky modelu 911 GT3 pokrytá antireflexným materiálom Race-Tex. Kľučky dverí a úložné siete z CFRP optimalizujú výplne dverí v interiéri pre odľahčený dizajn. Na želanie je dostupná ochranná klietka z CFRP a odľahčené kované horčíkové kolesá.
Leichtbau paket pre verziu Touring
Pre model Porsche 911 GT3 s paketom Touring ponúka Porsche balík Leichtbau. V tomto prípade sú časti ako strecha (nalakovaná vo farbe exteriéru), stabilizátor, spojovacie tyče a panel na zadnej náprave vyrobené z CFRP (uhlíkovými vláknami vystužený plast). Súčasťou balíka sú aj ľahké horčíkové kované kolesá a odľahčené výplne dverí. V spojení so štandardnou šesťstupňovou športovou prevodovkou GT je použitá skrátená radiaca páka z modelu 911 S/T. Pred radiacou pákou sa nachádza plaketa s nápisom „Leichtbau“, ktorá označuje tento balík.
Clubsport paket pre GT3
Pre model Porsche 911 GT3 992.2 so zadným krídlom je bez príplatku k dispozícii balík Clubsport na použitie na okruhu. Zahŕňa zabudovanú oceľovú ochrannú klietku v zadnej časti vozidla, šesťbodový bezpečnostný pás pre vodiča a ručný hasiaci prístroj. Podmienkou sú voliteľné ľahké športové škrupinové sedadlá.
Zdroj: Porsche Newsroom