Prinášame ďalší diel #sinevedelaleuzvies v ktorom predstavíme okruhovo ladenú M4-ku – M4 GTS.
BMW M4 GTS
Pod kapotou sa nachádza preplňovaný trojlitrový šesťvalec, ktorý má vďaka vstrekovaniu vody do valcov výkon 368 kW (500 koní) a krútiaci moment dosahuje 600 Nm.
M4 GTS zvládne šprint z 0-100km/h za 3,8 sekundy a maximálna rychlosť je obmedzená na netradičných 305km/h.
Časom 7 minút a 28 sekúnd dosiahnutým na Nürburgringu nechala táto M4-ka za sebou aj také esá ako Porsche Carrera GT, Koenigsegg CCX alebo Mercedes- AMG GTS.
O hladké a rýchle radenie sa stará špičková 7 stupňová M DCT prevodovka. Samozrejmosťou sú pádla pod volantom a funkcia Launch Control.
Verzia GTS je oproti štandartnej verzii lahšia o 27 kg. Pomer hmotnosti a výkonu je 3 kg/k.
Predná kapota, strecha, škrupinové sedadlá, výstuha prístrojovej dosky. Všetky tieto komponenty spája spoločný menovateľ. Karbón.
Pred jazdou na okruhu si môže vodič prispôsobiť aerodynamiku pomocou nastavitelného predného splitteru a zadného krídla nastaviteľného v troch uhloch.
Namiesto vnútorných madiel dverí tu nájdeme textilné popruhy v štýlezávodných špeciálov.
Na výrobu tlmiča výfuku bol použitý titán.
M4 GTS je prvé sériové vozidlo, ktoré má v zadných svetlách použitú OLEDtechnológiu. Ich výhodou je, že organické svetelné diódy OLED emitujú svetlo celým svojím povrchom a nie bodovo ako je tomu pri LED technológií.
Príplatkový balík ClubSport obsahuje na oranžovo lakovaný ochranný rám za prednými sedadlami, šesťbodové bezpečnostné pásy a hasiaci prístroj.
BMW modelom M4 GTS slávi 30. výročie modelu M3, ktorý prišiel do predaja v roku 1986.
Vyrobených bolo iba 700 kusov.
Pri tejto odlahčenej M4-ke bola možnosť siahnuť po karbónových diskochM Carbon Compound. Oproti štandartným diskom sú ľahšie o 7 kilogramov.
Ceny sa začínali od 142 tisíc €.
By Samuel Zaťko