Ford Capri Premium – návrat ikony vo veľkom štýle
Ford opäť rozširuje svoju modelovú radu a tentokrát sa odvážne pokúsil vzkriesiť legendami opradený model Ford Capri. Dokáže táto novinka nadviazať na povesť európskeho „Mustanga“ zo sedemdesiatych a osemdesiatych rokov, hoci je plne elektrický? Poďme sa na to spolu pozrieť.
Zdieľaná platforma MEB
Ako sme naznačili na začiatku článku, Ford po rokoch opäť vdýchol život ikonickému modelu Capri, avšak tentokrát prichádza už iba v elektrickej motorizácii a ako je hneď na prvý pohľad zrejmé, nápadne sa podobá elektrickým modelom od Volkswagenu. Je to tak, Ford Capri, rovnako ako aj jeho kolínsky súrodenec Explorer, zdieľajú spoločnú platformu Volkswagen MEB, a Capri je teda dvojčaťom s VW ID.5.
Čo sa dizajnu týka, Ford zvolil originálny dizajn s možnosťou výberu 6 nápadných, sýtych farieb, a pôvodnému modelu Capri sa snaží pripomenúť oblým okienkom na C-stĺpiku a „zamračeným“ pohľadom prednej masky. Okrem týchto detailov, a montáže v nemeckom Kolíne (ako to bolo kedysi), však so svojím predchodcom viac spoločného nemá. Nové Capri je päťdverové, vysoké a priestranné SUV.
Nami testovaný model bol v najvyššej výbave Premium, ktorá obsahuje bohatý výber komfortných a bezpečnostných systémov. Karoséria je lakovaná štandardnou – nepríplatkovou nemetalickou žltou farbou „Vivid Yellow“, ktorá svoju úlohu upútať pozornosť okolia plní na výbornú. K výbave bolo ešte priplatené panoramatické strešné okno (s UV a IR filtrom, ale žiaľ bez slnečnej rolety), a najväčšie 21-palcové zliatinové disky s pneumatikami rozmeru 235/45 vpredu a 255/40 vzadu.
Priestranný interiér
Interiér nového Capri sa celkom odlišuje od toho vo VW ID.5. Pôsobí priestranne a vzdušne, pretože ponúka množstvo priestoru a odkladacích priehradiek. Prístrojová doska a dverové obklady sú však vyhotovené z tvrdého, a oku nie veľmi lahodiaceho plastu bledosivej farby, čím oproti VW ID.5 pôsobí „spartanskejšie“. Za jednoznačný highlight interiéru je však určite možné považovať prepracované škrupinové sedadlá, priam monštrózny 14,6-palcový stredový dotykový panel s možnosťou nastavenia jeho naklopenia a v neposlednom rade veľmi elegantný „soundbar“ Bang and Olufsen ležiaci na prístrojovej doske za volantom.
Zvyšok multimediálneho príslušenstva, ako napríklad 5,3″ farebný štít za volantom alebo vyšperkovaný head-up displej s rozšírenou realitou, je nám dôverne známy z Volkswagenu. Od čoho sa, žiaľ, Ford oproti Volkswagenu neodklonil, je dotykové ovládanie klimatizácie, hlasitosti a volantu, ktoré funguje prinajlepšom iba „suboptimálne“.
Z hľadiska úžitkovosti Capri 4×4 ponúka obrovský batožinový priestor o objeme 567 litrov (622 po strechu) a piate dvere typu liftback, vďaka čomu sa nakladanie ťažkých bremien o to viac zjednoduší.
Kde však miesta nazvyš nie je, sú zadné sedadlá a konkrétne priestor na hlavu. S mojou výškou 182 cm som sa pri sedení vzadu už hlavou takmer dotýkal stropnice.
➡️ NEPREHLIADNITE: Volkswagen ID.5 GTX – dvojmotorové elektrické GTI-čko
Zážitok z jazdy
Jazda v elektrickom Capri, v dobrom slova zmysle, ničím neprekvapila. Jedná sa o tiché, komfortné vozenie s okamžitou reakciou na plyn a množstvom veľmi vyšperkovaných asistenčných a bezpečnostných systémov, či spomeniem autopilota s funkciou zmeny pruhu alebo rekuperačný režim perfektne reagujúci na dopravné značenie a/alebo údaje z navigácie (napr. úprava rýchlosti pred zákrutami alebo pred vjazdom do obce).
S nami testovanou najvýkonnejšou dostupnou motorizáciou s výkonom 250 kW (340 k) a krútiacim momentom 679 Nm rozdeleným na obe nápravy je navyše o radosť postarané. Z nuly na sto Capri vystrelí za lahodných 5,3 sekundy a odpich sa zastaví až pri maximálnej rýchlosti elektronicky obmedzenej na 180 km/h. S lítiovým akumulátorom o využiteľnej kapacite 79 kWh je navyše možné rátať s veľmi slušným dojazdom hravo vyše 450 km (papierová hodnota medzi 560-592 km). Pri maximálnom dobíjacom príkone 185 kW je možné dosiahnuť veľmi slušné dobíjacie tempo 192 km za 10 minút. Z praxe uvediem dva príklady, a teda dobitie z 10 % na 80 % potrvá 26 minút a nabitie z 50 % na 100 % trvalo presne 35 minút.
Zhrnutie: Ford Capri
Ford Capri je elektrické SUV strednej veľkosti pokúšajúce sa oživiť klasickú ikonu spred 50 rokov. Hoci z hľadiska dizajnu je možno vidieť niekoľko prevzatých prvkov ako napríklad predná a zadná maska, krivky okien a celková silueta karosérie, na konci dňa však nové Capri radíme skôr do kategórie priestranného „fastback SUV“ na každodenné využitie, a zďaleka sa nejedná o športové dvojdverové kupé, ako tomu bolo pri pôvodnom Capri.
Nové Capri ponúka overený elektrický pohon prevzatý od Volkswagenu a veľmi dobré jazdné vlastnosti a dojazd. V interiéri je možné nájsť množstvo moderných multimediálnych technológií, odkladacieho priestoru a poteší aj plochá podlaha. Mínusový bod však interiér dostáva za spracovanie prístrojovej dosky a použité materiály, ktoré pri cenovej kategórii, do ktorej sa Capri radí, veru nenadchnú.
➡️ NEPREHLIADNITE: Cupra Tavascan Endurance – elektrický šprintér na dlhé trasy
Technické údaje a konkurencia
| Ford Capri Premium 4×4 79 kWh | KIA EV6 Air AWD | |
| Výkon motora (kW/k) | 250/340 | 239/325 |
| Max. krútiaci moment (Nm) | 679 | 605 |
| Kombinovaná spotreba WLTP kWh na 100 km (test/výrobca) |
16,6/15,0-15,8 | -/17,7 |
| Kombinovaný dojazd WLTP (km) | 560-592 | 522 |
| Akumulátor (technológia/kapacita) | Li-Ion 400 V / 84 kWh (79 využiteľných) | Li-Ion 800 V/ 84 kWh (80 využiteľných) |
| Max. prijateľný výkon dobíjania (kW) | 185 | 258 |
| Pohotovostná hmotnosť (kg) | 2 191 | 2 165 |
| Objem batožinového priestoru (l) | 567-622/1 505 | 480-520/1 290 |
| Maximálna rýchlosť (km/h) | 180 | 188 |
| Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 5,3 | 5,3 |
| Cena verzie od/test (€) | 49 790/55 970 | 57 690/- |
Foto: Dominik M.












