KGM Actyon – zaujme dizajnom, poteší cenou
Kórejská značka KGM, kedysi známa ako SsangYong, si v posledných rokoch buduje nové meno a čoraz sebavedomejšie vstupuje do segmentu mestských SUV kupé. Nový KGM Actyon to jasne potvrdzuje – spája atraktívny dizajn, dostupnú cenu a bohatú výbavu, ktorou dokáže osloviť aj náročnejších zákazníkov.
Exteriér – priestranná rodinná štýlovka
Na prvý pohľad je zrejmé, že Actyon stavia na dizajnérskom jazyku modelu Torres. Predná časť pôsobí robustne a moderne, pričom najvýraznejším prvkom sú nové svetlomety prepojené svetelným pásom, ktoré vytvárajú efektný svetelný podpis. Zadná časť je úplne nová – dominujú jej štíhle denným svetlomety, ktoré dodávajú vozidlu elegantný a uhladený výraz.
Dynamiku karosérie podčiarkuje športová strešná línia a odvážne prelisy. Veľké 20-palcové disky s pneumatikami 245/45 R20 pôsobia efektným dojmom a spolu s vysokou líniou okien či masívnymi blatníkmi zvyšujú robustnosť.
Interiér – bohatá výbava
Po otvorení dverí vás privíta karamelový interiér s ambientným osvetlením a mäkkými materiálmi, ktoré sa snažia priblížiť k úrovni prémiových limuzín. Dvojica displejov ponúka slušné rozlíšenie, no stále chýba bezdrôtové pripojenie Apple CarPlay. K dispozícii je však bezdrôtové nabíjanie smartfónu a 360-stupňová kamera, ktorá uľahčuje parkovanie aj pohyb v teréne.
Interiér pôsobí vizuálne atraktívne a otvárateľná panoramatická strecha ho opticky zväčšuje a presvetľuje. Komfort zvyšujú ventilované predné sedadlá a poteší aj efektný krištáľový volič prevodovky s elektronickým ovládaním technológiou shift-by-wire. Actyon zároveň ponúka najväčší batožinový priestor vo svojej triede, čo ocení najmä rodina.
Priestor na zlepšenie vidím v riešení stredných výduchov klimatizácie, ktoré fúkajú priamo na ruku alebo tvár. Ani pri nastavení minimálneho fúkania to nepôsobí ideálne, zatiaľ čo pri úplnom vypnutí začína byť v kabíne rýchlo teplo.
Pohon
Pod kapotou pracuje benzínový štvorvalec 1.5 s výkonom 163 koní, ktorý spolupracuje so 6-stupňovým automatom a pohonom predných kolies. Za príplatok 1 990 € je možné zvoliť aj pohon všetkých štyroch kolies. Aj keď výkon neohúri číslom, v praxi je plne postačujúci a prevodovka radí hladko bez zbytočného váhania.
Jedinou výraznejšou nevýhodou je spotreba – v meste a na diaľničnom obchvate sa pohybovala až na úrovni 11 l/100 km. Výrobca uvádza kombinovanú spotrebu 8,5 l/100 km. K dispozícii sú jazdné režimy Sport a Winter, ktoré prispôsobujú charakter vozidla aktuálnym podmienkam.
Jazda KGM Actyon
Podvozok funguje dobre a je naladený na komfort, no na diaľnici je citeľný aerodynamický hluk. Poteší aj použitie pneumatík Michelin s technológiou potláčania hluku, ktoré znižujú rezonanciu a hluk od vozovky až o 10 dB. Brzdy sú účinné a ľahko dávkovateľné, čo zvyšuje pocit istoty za volantom. Praktickým doplnkom je elektronická parkovacia brzda s funkciou Auto Hold.
➡️NEPREHLIADNITE: SsangYong Torres EVX – oplatí sa elektrika viac ako spaľovák?
Záver
KGM Actyon sa snaží osloviť zákazníkov atraktívnym dizajnom, veľkým batožinovým priestorom a bohatou výbavou, pričom všetko ponúka za stále dostupnú cenu. Ak výrobca zapracuje na detailoch ako usporiadanie ventilácie a úspornejší pohon, Actyon má potenciál stať sa zaujímavou alternatívou v segmente mestských SUV kupé.
Technické údaje a konkurencia
Podľa tejto tabuľky KGM Actyon nemusí pôsobiť ako najvýhodnejšia voľba, treba však brať do úvahy, že už v sériovej výbave ponúka to, za čo konkurencia často účtuje príplatok.
| KGM Actyon | Hyundai Tuscon Style | VW Tiguan Elegance | |
| Palivo/pohon | Benzín/predný | Benzín/predný | Benzín/predný |
|---|---|---|---|
| Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1497/4 | 1598/4 | 1498/4 |
| Výkon motora (kW/k) | 120/163 | 117,6/160 | 110/150 |
| Max. krútiaci moment (Nm) | 280 | 265 | 250 |
| Prevodovka | Automatická 6 st. | Automatická 7 st. | Automatická 7-st. |
| Spotreba podľa WLTP | 8,5 | 6,3 | 5,9-6,1 |
| Prevádzková hmotnosť (kg) | 2 080 | 1506-1649 | 1 639 |
| Objem batožinového priestoru (L) | 668 | 577 | 652 |
| Maximálna rýchlosť (km/h) | 191 | 192 | 210 |
| Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | neuvádzané | 9,4 | 9,1 |
| Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 38 990/42 070 | 35 990 | 42 490 |
➡️NEPREHLIADNITE: Renault Austral poriadne zamiešal karty v SUV segmente


















