Nové Audi A6 Limuzína C9 [2025]
Ingolstadt/Neckarsulm, 15. apríla 2025 – Audi rozširuje svoj nový rad A6 o model A6 Limuzína
- Progresívny a prestížny model vyššej strednej triedy posúva latku v oblasti dizajnu a aerodynamiky na novú úroveň: vynikajúca hodnota koeficientu aerodynamického odporu 0,23
- Vysoké kvality v meste i na dlhých trasách: špičkové technológie ako podvozok s pneumatickým pružením a natáčanie zadných kolies, ako aj veľmi dobrá aeroakustika
- Dynamická, komfortná, efektívna: technológia mild hybrid MHEV plus umožňuje v určitých situáciách jazdu s elektrickým pohonom a prispieva k zvýšeniu jazdnej dynamiky
A6 Limuzína posúva latku v oblasti dizajnu a aerodynamiky na novú úroveň, pričom umožňuje zažiť inovácie a komfort v prémiovej vyššej strednej triede. Jej koeficient aerodynamického odporu 0,23 predstavuje najlepšiu hodnotu sériového modelu so spaľovacím motorom v histórii značky Audi.
Moderné benzínové a dieselové motory s mild-hybridnou technológiou MHEV plus majú zvýšenú efektivitu a zabezpečujú lepšiu dynamiku. Vďaka s najmodernejším technológiám podvozka model A6 Limuzína demonštruje svoje vysoké kvality rovnako pri každodennom jazdení v meste ako i pri cestovaní na veľké vzdialenosti. Podvozok s pneumatickým pružením a natáčanie zadných kolies kombinuje vysoký jazdný komfort s agilnými jazdnými vlastnosťami.
➡️ NEPREHLIADNITE: Audi S5 – nikdy nejazdilo Audi lepšie
Dizajn kombinuje eleganciu so športovosťou
Karoséria nového modelu A6 Limuzína má čistý a funkčný vzhľad. Jej redukovaný dizajn, typický pre značku Audi, kombinuje eleganciu so športovosťou. Karosérii dodáva osobitý charakter oblúk horného okraja bočných okien. Markantnú prednú časť karosérie so štíhlymi svetlometmi a logom štyroch kruhov vo zvýšenej polohe definuje nízko posadená jednodielna maska chladiča Singleframe. Za ňou sa skrýva premyslená koncepcia vedenia vzduchu do motorového priestoru. Najvýznamnejším prvkom z hľadiska aerodynamiky na prednej časti karosérie sú bočné otvory na vstup vzduchu pre vzduchové zásterky (Air Curtains) ktoré optimalizujú obtekanie predných kolies vzduchom. Okrem toho predný spojler v nárazníku znižuje nadľahčovanie prednej nápravy a spolu s aerodynamickými krytmi podlahy zabezpečuje kontrolované vedenie vzduchu pod vozidlom.
Rovnako ako predná časť karosérie, aj pretiahnutá a zľahka zdvihnutá zadná časť karosérie s vysoko umiestneným logom Audi, vyžaruje prestíž. Zadné skupinové svetlá s precíznou grafikou, prepojené svietiacim pásom, zvýrazňujú šírku vozidla. Novým prvkom, ktorý má aj kombi A6 Avant sú vertikálne orientované brzdové svetlá na bokoch pod svietiacim pásom.
K vynikajúcej aerodynamike prispieva aj špeciálne tvarovanie stupňovitej zadnej časti karosérie. Ostrý polomer odtrhovej hrany zabezpečuje spolu s priehlbinou pred ňou optimálne odtrhávanie prúdenia vzduchu od karosérie. V súhre s veľkým, širokým difúzorom sa tým vytvára ideálna rovnováha medzi prítlakom zadnej nápravy a odporom vzduchu, ktorá pozitívne ovplyvňuje jazdnú dynamiku.
Pneumatické pruženie a natáčacia zadná náprava
S voliteľným podvozkom s pneumatickým pružením dosahuje model A6 Limuzína perfektnú syntézu športovosti a komfortu. Okrem svetlej výšky podvozok reguluje aj charakteristiku tlmičov pruženia a prispieva k zníženiu aerodynamického odporu. Oproti štandardnému podvozku s oceľovými pružinami má vozidlo o 20 milimetrov menšiu svetlú výšku. Pri režime dynamic sa karoséria pre ešte športovejšie jazdné vlastnosti spustí o 10 milimetrov nižšie. Na zníženie odporu vzduchu model A6 Limuzína pri vysokých rýchlostiach aj pri nastavených režimoch balanced a efficiency využíva najmenšiu hodnotu svetlej výšky.
Voliteľné natáčanie zadných kolies umocňuje agilné jazdné vlastnosti a zvyšuje stabilitu. V kombinácii so sériovým progresívnym riadením má vozidlo výrazne bezprostrednejšiu reakciu na riadenie spolu s lepšou spätnou väzbou poskytovanou vodičovi. Pri nízkych rýchlostiach sa zadné kolesá natáčajú v uhle do 5 stupňov oproti predným kolesám, čo zlepšuje obratnosť v mestskej premávke. Pri stredných a vyšších rýchlostiach sa zadné kolesá natáčajú rovnakým smerom ako predné, čo zabezpečuje stabilné a ešte precíznejšie jazdné vlastnosti.
➡️ NEPREHLIADNITE: Audi SQ6 SUV – Porsche s Audi logom?
Nový pohon MHEV plus
Významný podiel na vynikajúcom zážitku z jazdy majú pohonné agregáty s mild-hybridnou technológiou MHEV plus. Okrem štvorvalcového turbodiesla 2.0 TDI s výkonom 150 kW (204 k) je aj benzínový šesťvalec 3.0 TFSI takýmto spôsobom čiastočne elektrifikovaný. Systém MHEV plus podporuje spaľovací motor elektromotorom, čím zvyšuje výkonnosť a jazdný komfort, pričom znižuje emisie CO2. Okrem toho umožňuje manévrovanie a parkovanie s elektrickým pohonom. Aj pri pomalej jazde v meste, v pomaly plynúcej premávke mimo mesta ale aj pri vjazde do obce môže A6 Limuzína využívať elektrický pohon. Pri rozjazde a predbiehaní môže systém MHEV plus podporovať spaľovací motor prídavným krútiacim momentom do 230 Nm a výkonom do 18 kW (24 k). Pri spomaľovaní systém dokáže rekuperovať výkonom do 25 kW.
Tlmenie hluku modelu A6 Limuzína bolo oproti predchodcovi zlepšené o 30 percent, čo zvyšuje jazdný komfort. Silnejšie utesnené okná a optimalizované tesnenie dverí zabezpečujú príjemnejšiu akustiku v kabíne, okrem toho tesnenie špár veka batožinového priestoru výrazne znižuje aerodynamický hluk. Navyše sú všetky pneumatiky od formátu 19 palcov vybavené tzv. absorbérmi hluku. Novo vyvinuté silentbloky motora a prevodovky zabezpečujú lepšie tlmenie kmitov a menší prenos hluku do karosérie.
Nový model A6 Limuzína sa bude vyrábať v závode Neckarsulm a predávať na celom svete. Objednávať sa bude dať od polovice apríla. So základnou benzínovou motorizáciou TFSI 150 kW (204 k) má cenu od 58.140 EUR s DPH. Prvé vozidlá budú dodané zákazníkom v lete 2025.
Zdroj: Audi Media Center
Nasledujú podrobné informácie k novému modelu Audi A6 Limuzína.
Döllner: „S A6 teraz obnovujeme dôležitý modelový rad“
Gernot Döllner, CEO Audi: „Nové Audi A6 Limuzína kombinuje elegantný a dynamický dizajn s vynikajúcou aerodynamikou. Efektívne a súčasne výkonné pohonné jednotky spolu so špičkovými technológiami podvozka umožňujú zosúladiť športový charakter s vysokým komfortom a tým robia z jazdy s A6 neobyčajný zážitok.“ Modelovým radom A6, ktorý sa bude vyrábať ako limuzína a kombi, značka Audi pokračuje vo veľkej produktovej ofenzíve, zahájenej v roku 2024. Obnovenie a zoštíhlenie modelového portfólia je súčasťou agendy Audi, ktorou sa značka so štyrmi kruhmi pripravuje na zostrený konkurenčný boj v budúcnosti. „Modelom A6 teraz obnovíme náš dôležitý modelový rad,“ dodal Gernot Döllner.
Rovnako, ako modely A5 a Q5 novej generácie, je aj nový model A6 Avant skonštruovaný na báze technickej platformy Premium Platform Combustion (PPC). Moderné a aktualizovateľné funkcie digitálnej konektivity vo všetkých nových modeloch zabezpečuje architektúra elektroniky E³ 1.2.
Elegancia v spojení s dynamikou: vonkajší dizajn
Karoséria nového modelu Audi A6 Limuzína je koncipovaná čisto a funkčne. Jej redukovaný dizajn kombinuje eleganciu so športovosťou. Dôležitým dizajnovým prvkom je oblúk hornej hrany okien, ktorý od predných bočných okien elegantne prechádza do pevného zadného okna. To je typický prvok Audi, ktorý súčasne vizualizuje prúdnicový tvar karosérie modelu A6 Limuzína. Plné plochy v kombinácii s dynamickými líniami modelujú vytiahnuté blatníky – tzv. blistre quattro, ktoré sú kľúčovým prvkom DNA dizajnu Audi. V kombinácii so širokým rozchodom kolies zvýrazňujú športový charakter automobilu.
Prednú časť karosérie definuje nízko posadená jednodielna maska chladiča Singleframe, pretiahnutá až po spodnú hranu predného nárazníka. Spolu so štíhlymi svetlometmi a logom štyroch kruhov vo zvýšenej polohe dodáva modelu A6 Limuzína markantný, sústredený a prestížny výraz. Trojrozmerne modelované vstupné otvory pre vzduchové zásterky (Air Curtains) pod svetlometmi dodávajú nárazníku energický a športový vzhľad.
Rovnako, ako predná časť karosérie, aj pretiahnutá a zľahka zdvihnutá zadná časť karosérie s vysoko umiestneným logom Audi, vyžaruje prestíž. Štíhle horizontálne zadné skupinové svetlá s precíznou grafikou, prepojené svietiacim pásom, zvýrazňujú šírku vozidla. Pod svietiacim pásom sú na bokoch ako nový dizajnový prvok umiestnené zvislé brzdové svetlá, ktoré sú vďaka tomuto tvaru ľahko rozpoznateľné. Veľký difúzor s nápadnou obrubou uzatvára zadný nárazník zospodu, po jeho stranách sú integrované nápadné obdĺžnikové koncovky výfuku.
Digitálna a individuálna: svetelná technológia
V závislosti od výbavy môže mať A6 Limuzína digitálne LED denné svetlá, pozostávajúce zo 48 jednotlivých LED segmentov v každom svetlomete. Charakteristickým znakom voliteľných adaptívnych svetlometov Matrix LED je maska z ušľachtilej ocele, perforovaná šesťuholníkmi, za ktorou je umiestnené digitálne denné svetlo. Toto nové vyhotovenie dodáva svetlometom ešte väčší dôraz.
S celkovo siedmimi digitálnymi svetelnými grafikami vpredu a vzadu – z ktorých niektoré sú dizajnované ako aktívne podpisy s inteligentným rozsvecovaním a stmavovaním jednotlivých segmentov – má A6 Limuzína pozoruhodný potenciál na individualizáciu.
Na zadnej časti môže mať A6 Limuzína na želanie digitálne OLED zadné svetlá druhej generácie, ktoré jedinečným spôsobom kombinujú svetelný dizajn a inovatívne technológie. Vďaka celkovo ôsmim digitálnym OLED panelom majú ľahko rozpoznateľný vzhľad a súčasne prispievajú k zvýšeniu bezpečnosti v cestnej premávke. Každá strana obsahuje 198 OLED segmentov na vytvorenie digitálnej grafiky, z ktorých niektoré sú aktívne – t.j. ich jednotlivé segmenty sa postupne rozjasňujú a zoslabujú. Neustály pohyb aktívnych grafík dodáva svetlu život. Algoritmus, vyvinutý špeciálne pre túto funkciu, vytvára z celkovo 396 OLED segmentov nový obraz niekoľkokrát za sekundu. Jednotlivé segmenty sú pritom zladené tak, že celková intenzita svetla sa nemení.
Signalizácia priblíženia a komunikačné svetlo v digitálnych zadných svetlách OLED 2.0 sú funkciami, ktoré majú za cieľ zvýšiť bezpečnosť prostredníctvom svetla. Zadné svetlá varujú iných účastníkov premávky napríklad keď sa približujú k miestu dopravnej nehody alebo vozidlu stojacemu na ceste s poruchou. Komunikačné svetlo v kritických situáciách proaktívne zobrazuje špecifickú svetelnú grafiku, kedy sa okrem bežnej svetelnej grafiky v digitálnych zadných OLED svetlách zobrazí po celej šírke zadnej časti vozidla osem výstražných trojuholníkov, upozorňujúcich nasledujúce vozidlá na nebezpečenstvo.
Veľký výber: dve vyhotovenia exteriéru, 11 farieb, progresívne kolesá
Na rozdiel od základnej verzie, pri ktorej sa na karosérii modelu A6 Limuzína cielene využívajú prvky lakované vo farbe karosérie a v hliníkovom vyhotovení, dodávajúce jej eleganciu, vyhotovenie exteriéru S line akcentuje športovosť. V takomto prípade sú otvory na vstup vzduchu v nárazníku väčšie a dvojdielne. Rovnako ako obklady prahov a obruba difúzora v zadnom nárazníku majú vyhotovenie v matnom chróme antracitovej farby. Okrem toho má maska čiernu mriežku s väčšou štruktúrou a otvory na vstup vzduchu na bokoch nárazníka pre vzduchové zásterky majú vertikálne orámovanie. Všetky tieto prvky zvýrazňujú dynamický charakter modelu A6 Limuzína S line.
Na želanie si zákazník môže k exteriérovému balíku S line objednať čierny balík Exterieurpaket schwarz. Zahŕňa kruhy loga Audi vpredu a vzadu v antracitovej farbe, pričom maska chladiča, obruba difúzora, lišty na bočných prahoch, vonkajšie kľučky dverí, rámy bočných okien a kryty vonkajších spätných zrkadiel sú čierne. Súčasťou balíka sú aj koncovky výfuku s povrchovou úpravou tmavého chrómu.
Pre A6 je na výber celkovo 11 farieb karosérie. Základnou je odtieň biela arkona. Príplatkové metalizované farby majú označenie biela gletscher, čierna mythost, sivá chronos, červená grenadine, strieborná florett, modrá firmament a hnedá madeira. Paletu dopĺňa úplne nová farba zelená midnight, ako aj exkluzívne pre vozidlá s vyhotovením exteriéru S line vyhradené farby modrá ascari metalíza a sivá daytona perleťový efekt.
Špeciálna limitovaná uvádzacia verzia „edition one“, so športovým dizajnom, ktorá sa bude predávať približne jeden rok, má farbu hnedá madeira v kombinácii s dizajnovým balíkom Exterieurpaket schwarz a 21-palcovými kolesami.
Audi ponúka pre model A6 Limuzína široký sortiment diskov kolies z ľahkej zliatiny s progresívnym dizajnom vo veľkosti od 18 do 21 palcov. Pri exteriérovom dizajnovom komplete S line sú štandardom 19-palcové kolesá. Dva z piatich 20-palcových diskov sú od Audi Sport, ako aj 21-palcové disky s mnoholúčovým dizajnom kompletne lakované čiernym metalickým lakom, a tiež 21-palcové disky kolies, ktoré majú ako jediné v ponuke trojfarebnú povrchovú úpravu (Tricolor).
Okrem toho majú zákazníci k dispozícii rozličné prvky Audi exclusive, ktoré modelu A6 Limuzína dodávajú ešte individuálnejší vzhľad. Okrem exkluzívnych lakov karosérie zahŕňajú aj nové farby interiéru a kožených poťahov sedadiel.
Najlepšia hodnota aerodynamického odporu modelu Audi so spaľovacím motorom: aerodynamika
Športový a plochý dizajn nového modelu A6 Limuzína je základom pre vynikajúcu aerodynamiku s koeficientom odporu 0,23. To predstavuje najlepšiu hodnotu sériového modelu Audi so spaľovacím motorom v histórii značky. Aby vzduch obtekal predné kolesá a boky karosérie s čo najmenším zvírením, sú vpredu vytvorené vzduchové zásterky (Air Curtains) predných kolies, ktoré sú harmonicky integrované do nového dizajnu. Súčasťou koncepcie aerodynamiky sú dva samostatne regulované otvory na vstup chladiaceho vzduchu za mriežkou masky Singleframe. Vďaka nim vzduch optimálne prúdi cez motorový priestor.
Aby bolo možné využiť celý potenciál tohto technického riešenia, konštruktéri Audi optimalizovali utesnenie medzi nárazníkom a sústavou chladičov, čím sa straty prúdenia v tejto oblasti znížili o 70 percent. Na to bola výrazne zvýšená pevnosť prvkov vedenia vzduchu. K lepšiemu obtekaniu karosérie prispieva aj združený otvor na vstup vzduchu potrebného na chladenie pohonného agregátu. Okrem toho spojler v prednom nárazníku zmenšuje nadnášanie prednej nápravy a zlepšuje prúdenie vzduchu pod podlahou. Rozličné obklady podlahy zabezpečujú kontrolované a harmonické vedenie vzduchu. Pri tom napomáhajú napríklad spojlery pred kolesami, ako aj špecifické kryty tunela prevodovky a zadnej nápravy.
Tvarovanie zadnej časti karosérie, ktorá sa na konci mierne zdvíha, má významný podiel na dobrej aerodynamike modelu A6 Limuzína. Ostrý polomer odtrhovej hrany zabezpečuje spolu s priehlbinou pred ňou optimálne odtrhávanie prúdenia vzduchu od karosérie. V súhre s veľkým, širokým difúzorom, sa tým redukuje oblasť zvíreného vzduchu za zadnou časťou karosérie pre optimálnu aerodynamiku. Tým sa vytvára ideálna rovnováha medzi prítlakom zadnej nápravy a odporom vzduchu, ktorá pozitívne ovplyvňuje jazdnú dynamiku.
Detailne prepracovanú koncepciu aerodynamiky dopĺňajú aerodynamicky optimalizované 18- a 19-palcové kolesá z hliníkovej zliatiny. Ich povrchové plochy sú lesklo sústružené a uzavreté oblasti sú lakované čiernou farbou aby vizuálne ustupovali do pozadia.
Aj v oblasti akustiky a aeroakustiky je nový model A6 Limuzína na špičkovej úrovni. Tlmenie hluku bolo oproti predchodcovi zlepšené o 30 percent – pri takmer nezmenenej hmotnosti materiálov. Silnejšie utesnené okná a optimalizované tesnenie dverí zabezpečujú príjemnejšiu akustiku v kabíne, prispievajúcu k lepšej pohode posádky. Voliteľné akustické izolačné zasklenie zahŕňa okrem predných bočných okien aj okná v zadných dverách. Novo vyvinuté silentbloky motora a prevodovky zabezpečujú lepšie tlmenie kmitov a menší prenos hluku do karosérie. Okrem toho bol optimalizovaný aj tvar ozubenia kolies prevodovky S tronic, prispievajúci k nižšej hlučnosti. Navyše sú všetky pneumatiky od formátu 19 palcov vybavené absorbérmi hluku. Sú to prstence z penového plastu na vnútornej strane pneumatiky, ktoré redukujú kmitanie vzduchu v pneumatike a tým pozitívne ovplyvňujú zvukovú kulisu vozidla.
Veľkorysá: koncepcia využitia priestoru
S dĺžkou 4,99 metra je Audi A6 Limuzína o 60 milimetrov dlhšia ako model predchádzajúcej generácie. Rázvor 2927 milimetrov zvyšuje pohodlie pri jazdách na dlhé trasy a prispieva k veľkorysému vnútornému priestoru. Na šírku model A6 Limuzína meria približne 1,88 metra bez vonkajších spätných zrkadiel.
Pocit veľkého priestoru umocňuje aj príplatkové nové panoramatické strešné okno. Pokrýva takmer celú plochu strechy nad prednými a zadnými sedadlami a vďaka technológii polymérneho disperzného tekutého kryštálu (PDLC) umožňuje meniť priepustnosť svetla. Deväť segmentov vytvára základ pre rozličné vzory so striedavo priehľadnými a nepriehľadnými oblasťami až po úplne nepriehľadné okno. Na ovládanie „digitálnej záclony“ slúži tlačidlo v stropnom module.
Batožinový priestor nového modelu A6 Limuzína má – podľa motorizácie – základný objem do 492 litrov. Pri šírke 1050 milimetrov sa do neho bez problémov zmestia dva veľké kufre vedľa seba. Operadlo zadného sedadla, štandardne delené v pomere 40 : 20 : 40, zvyšuje variabilitu pri preprave rozmernejších predmetov, napríklad lyžiarskej výstroje. Súčasťou sériového vybavenia je fixačná súprava do batožinového priestoru. Prvkom na želanie je elektricky ovládané veko batožinového priestoru s bezdotykovým otváraním a zatváraním pomocou senzora. Projekčné svetlo označuje presné miesto, kde má vodič pod nárazníkom aktivovať senzor pohybom nohy.
Business Lounge: filozofia dizajnu interiéru
Digitálne pódium vytvára panoramatický displej Audi MMI a voliteľný displej pre spolujazdca MMI. Štíhly panoramatický displej Audi MMI má zakrivený tvar a využíva technológiu OLED. Skladá sa z digitálneho združeného prístroja Audi virtual cockpit s uhlopriečkou 30,2 cm (11,9 palca) a dotykového displeja MMI touch s uhlopriečkou 36,8 cm (14,5 palca).
Na želanie Audi rozširuje digitálne pódium displejom MMI pre spolujazdca s uhlopriečkou 27,7 cm (10,9 palca), ktorý je perfektne integrovaný do prístrojového panelu. Na tomto displeji môže spolujazdec otvárať internetové stránky a streamovať filmy. Okrem toho môže pomáhať vodičovi vyhľadávať rozličné ciele pre navigáciu ako napríklad najbližšiu čerpaciu stanicu paliva. Vďaka dynamickému režimu Privacy Mode nie je pre vodiča viditeľný obsah, ktorý by mohol odvádzať pozornosť, ako napríklad video. Keď sa displej nepoužíva alebo sedadlo spolujazdca nie je obsadené, displej zobrazuje ako pozadie digitálny dekor.
Nový model Audi A6 Limuzína môže byť na želanie vybavený novým konfigurovateľným head-up displejom (HUD). Displej zobrazuje rozličné prevádzkové informácie ako napríklad rýchlosť jazdy, symboly asistenčných systémov, grafické pokyny navigácie alebo dáta médií premietaním priamo na predné okno v zornom poli vodiča. Prostredníctvom head-up displeja sa dajú ovládať aj určité funkcie vozidla a infotainmentu. Ovládanie na multifunkčnom volante umožňuje aj skrolovanie v zozname telefonických hovorov s priamym vytočením čísla tlačidlom na volante. Vďaka maximálnemu využitiu priestoru a prispôsobenej technike displeja je viditeľná oblasť o vyše 85 percent väčšia ako pri predchádzajúcej generácii a zobrazenia sú výrazne precíznejšie.
Ako kontrast k digitálnym a technickým oblastiam sa v interiéri nového modelu Audi A6 Limuzína nachádza tzv. Softwrap. Tento prvok prechádza od dverí vodiča cez celú šírku prístrojovej dosky po dvere spolujazdca a vizuálne rozširuje interiér kabíny. Použité materiály ako umelá koža alebo mikrovlákno Dinamica na čalúneniach dverí a lakťových opierkach vytvárajú útulnú prémiovú atmosféru.
Farby a ušľachtilé materiály prístrojovej dosky sa opakujú aj na sedadlách. Sedadlá, Softwrap, čalúnenie dverí a lakťová opierka môžu byť na želanie potiahnuté udržateľnými materiálmi ako látka Kaskade a mikrovlákno Dinamica, ktoré sú z väčšej časti vyrobené z recyklovaných materiálov. Textilný poťah Kaskade pripomína prírodné materiály ako vlna a nie je dodatočne zafarbený. Je vyrobený z recyklovaných materiálov ako napríklad okraje látok a recyklovaný polyester.
Materiál Dinamica na pohľad vyzerá ako semiš a pôsobí tak aj na ohmat (dotyk), no takmer z polovice je vyrobený z recyklovaného polyestru. Na dekoračné obklady Apfel braun naturell sa používa výlučne európske drevo pochádzajúce z vyrúbaných stromov, ktoré už neboli ďalej využiteľné.
Čisto koncipovaný interiér modelu A6 Limuzína je pôsobivý aj v tme. Kontúrové osvetlenie prístrojového panelu a dverí zvýrazňuje vnútornú šírku kabíny. Nepriame osvetlenie pod panoramatickým displejom Audi MMI a v stredovej konzole vytvára vizuálny efekt akoby sa tieto prvky voľne vznášali v priestore. Vo dverách sú efektne osvetlené ušľachtilé materiály. Ak je vozidlo vybavené voliteľným ozvučovacím systémom Bang & Olufsen, aj tento nápis je osvetlený.
V rámci novej koncepcie kokpitu ako digitálneho pódia zlepšuje komunikáciu medzi vozidlom a posádkou dynamické interakčné svetlo. Je umiestnené pod predným oknom a vytvorené ako veľký oblúk z 84 LED, prebiehajúci od ľavého po pravý predný stĺpik.
Popri uvítacej funkcii vytvára aj svetelnú inscenáciu pri zamknutí a odomknutí vozidla. Okrem toho prispieva aj k zvýšeniu bezpečnosti, pretože vizualizuje dynamické smerové svetlo ako prídavné kontrolné svetlo.
Faktor vysokej pohody: komfortné vybavenie
Mnohé komfortné prvky robia z jazdy v Audi A6 Limuzína mimoriadny zážitok. Prepracovaná aeroakustika znásobí zážitok z hudby, najmä ak je vozidlo vybavené príplatkovým ozvučovacím systémom high-end značky Bang & Olufsen. Jeho špičková verzia je doplnená pármi prídavných reproduktorov v opierkach predných sedadiel, ktoré pozdvihujú zvukový zážitok na novú úroveň. Celkovo 16, respektíve 20 reproduktorov, vysoko efektívny zosilňovač s celkovým výkonom 685, respektíve 810 W a subwoofer vytvárajú fascinujúci trojrozmerný (3D) priestorový zvuk. Reproduktory v opierkach hlavy zabezpečujú osobné priestorové ozvučenie, individuálne vyladené na poslucháča. Okrem toho umožňujú zvlášť precíznu reprodukciu zvuku – navigačné hlásenia a telefonické hovory sú cielene orientované na vodiča. Zákazník si môže dodatočne objednať nasledujúce funkcie na želanie: zvýšenie intenzity basov, automatické prispôsobenie hlasitosti a revitalizáciu hudby na zlepšenie zvuku komprimovaných hudobných súborov. Funkcia „virtual environments“ vytvára zvuk ako v priestoroch na reprodukciu hudby. Posádka si môže vybrať, či chce zažiť obľúbenú hudbu v koncertnej sále, džezovom klube alebo na štadióne ako koncert Open Air.
Zvlášť vysoký klimatický komfort zabezpečuje voliteľná 4-zónová automatická klimatizácia, ktorá reguluje teplotu, ako aj množstvo a rozdelenie vzduchu osobitne pre vodiča, spolujazdca a zadné sedadlá. Spolujazdci v zadnej časti kabíny majú k dispozícii samostatný ovládací panel klimatizácie na stredovej konzole. Na želanie sa dá objednať aj komplet kvality vzduchu, ktorý zahŕňa okrem ionizátora aj senzor jemného prachu a tým výrazne zvyšuje kvalitu vzduchu v kabíne.
Na tiché zatváranie dverí si zákazníci môžu objednať elektrické dovieranie dverí. Vtedy stačí dvere iba zľahka privrieť a priťahovač zabezpečí, aby presne zapadli do zámku.
Úsporné a výkonné: motory s technológiou MHEV plus
Pri spustení predaja bude nový model A6 Limuzína k dispozícii s troma motorizáciami – dvoma benzínovými a jedným dieselovým agregátom. Dva z týchto troch motorov využívajú mild-hybridnú technológiu MHEV plus a tým sú čiastočne elektrifikované.
Systém MHEV plus podporuje spaľovací motor, zvyšuje výkonnosť pohonu, zlepšuje jazdný komfort a redukuje emisie CO2. Skladá sa z troch hlavných komponentov: 48-voltovej batérie, štartovacieho generátora RSG pripojeného k motoru drážkovaným remeňom a nového generátora TSG s integrovanou výkonovou elektronikou, pripojeného k prevodovke.
Lítiovo-iónová akumulátorová batéria na báze fosforečnanu lítno-železitého má kapacitu 1,7 kWh a je uložená pod podlahou batožinového priestoru. Hlavnou úlohou štartovacieho generátora RSG je naštartovanie motora a výroba elektrickej energie na dobíjanie batérie. Generátor TSG umožňuje v určitých fázach jazdu s elektrickým pohonom, svojim krútiacim momentom podporuje spaľovací motor pre zvýšenie efektivity a pri spomaľovaní rekuperuje energiu, ktorou dobíja batériu.
Jazda s elektrickým pohonom: technológia MHEV plus umožňuje využívať výhody elektrického pohonu pri parkovaní a manévrovaní. Aj pri pomalej jazde v meste, v pomaly plynúcej premávke mimo mesta alebo aj pri vjazde do obce môže model A6 Limuzína poháňať výlučne generátor TSG, čo zvyšuje efektivitu.
Podpora výkonom do 18 kW: okrem toho môže technológia MHEV plus podporovať spaľovací motor pri rozjazde, v premávke Stop-and-Go alebo pri predbiehaní. Generátor TSG poskytuje prídavný krútiaci moment do 230 Nm a dodatočný výkon do 18 kW (24 k).
Rekuperácia výkonom do 25 kW: pri spomaľovaní generátor TSG rekuperuje kinetickú energiu vozidla výkonom do 25 kW a takto vyrobenou elektrickou energiou dobíja batériu. Integrovaný regulátor brzdovej sústavy pritom umožňuje plynulý prechod medzi brzdením rekuperáciou a hydraulickými brzdami.
Okrem toho 48-voltový systém umožňuje použiť elektricky poháňaný kompresor klimatizácie. Jeho veľkou výhodou je, že klimatizácia pracuje na plný výkon aj pri vypnutom spaľovacom motore – napríklad pri dobiehaní („plachtení“) alebo zastavení na semafore – vďaka čomu zostáva nepretržite zachovaná nastavená teplota v kabíne. Systémom MHEV plus sú vybavené modely A6 Limuzína TDI s výkonom 150 kW (204 k) a A6 Limuzína TFSI s výkonom 270 kW (367 k).
Štvorvalec 2.0 TFSI:
Základnú verziu A6 Limuzína TFSI poháňa turbodúchadlom prepĺňaný benzínový štvorvalec s objemom 2,0 litra, ktorý dosahuje výkon 150 kW (204 k) a poskytuje maximálny krútiaci moment 340 Nm. Novo konštruovaný agregát využíva rozličné konštrukčné modifikácie na zvýšenie efektivity.
Benzínový motor s priamym vstrekovaním paliva pracuje v tzv. Millerovom cykle, ktorý prináša výhody najmä v režime čiastočného zaťaženia. V Millerovom cykle sa nasávacie ventily zatvárajú skôr ako piest v príslušnom valci dosiahne dolnú úvrať, čím sa zvyšuje termodynamická účinnosť motora. Prepĺňanie zabezpečuje turbodúchadlo s variabilnou geometriou VTG, zlepšujúce reakciu motora a taktiež prispievajúce k zvýšeniu efektivity. Okrem toho turbodúchadlo VTG umožňuje harmonický priebeh krútiaceho momentu pri nízkych otáčkach. Motor 2.0 TFSI sa montuje zásadne s rýchlo radiacou a efektívnou 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou S tronic a poháňa predné kolesá. Audi A6 Limuzína 2.0 TFSI má (podľa vybavenia) kombinovanú spotrebu paliva 6,9-7,8 l/100 km a kombinované emisie CO2 157-177 g/km.
Štvorvalec 2.0 TDI
turbodiesel s priamym vstrekovaním paliva 2.0 TDI dosahuje rovnaký výkon 150 kW (204 k) ako základný benzínový motor, no poskytuje výrazne väčší maximálny krútiaci moment 400 Nm. Na zvýšenie efektivity a komfortu je motor vybavený technikou MHEV plus a 48-voltovou elektrickou sústavou. Jazda s elektrickým pohonom v určitých podmienkach a vysoký rekuperačný výkon generátora TSG prispievajú k zníženiu emisií CO2. Štartovací generátor RSG, pripojený k motoru drážkovaným remeňom, zvyšuje komfort tichým naštartovaním motora TDI, vypnutého počas jazdy systémom štart/stop. Tým sa znižuje reakčný čas pri rozjazde, vďaka čomu vozidlo pôsobí citeľne agilnejšie. Motor 2.0 TDI je vybavený 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou S tronic. Môže poháňať predné kolesá alebo všetky kolesá prostredníctvom systému quattro ultra. V závislosti od pohonu a vybavenia má Audi A6 Limuzína 2.0 TDI kombinovanú spotrebu paliva 4,8-5,6 l/100 km a kombinované emisie CO2 126-146 g/km.
Šesťvalec 3.0 TFSI
Treťou alternatívou pohonu je turbodúchadlom prepĺňaný benzínový motor V6 s objemom 3,0 litra, ktorý dosahuje výkon 270 kW (367 k) a maximálny krútiaci moment 550 Nm. Agregát 3.0 TFSI predstavuje dôsledne zdokonalený motor, vyrábaný od roku 2015. V rámci modifikácií dostal nové turbodúchadlo VTG s variabilnou geometriou, kvapalinové chladenie komprimovaného vzduchu, optimalizovanú výmenu plynov, Millerov cyklus a modifikovaný systém priameho vstrekovania paliva. Použitie nového systému MHEV plus prinieslo okrem redukcie CO2 aj citeľné zlepšenie jazdnej dynamiky a komfortu. Motor V6 TFSI sa štandardne kombinuje so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou S tronic a systémom pohonu všetkých kolies quattro ultra. Audi A6 Limuzína 3.0 TFSI má kombinovanú spotrebu paliva 6,7-7,8 l/100 km a kombinované emisie CO2 153-177 g/km.
Technické údaje
Technické údaje | A6 Limuzína TFSI 150 kW | A6 Limuzína TDI (quattro) 150 kW | A6 Limuzína TFSI quattro 270 kW |
Typ motora | R4 turbo benzín | R4 turbodiesel s MHEV plus | V6 turbo benzín s MHEV plus |
Objem v cm3 | 1984 | 1968 | 2995 |
Pohon | predné kolesá | predné kolesá / quattro | quattro |
Výkon (kW (k) pri / min) | 150 (204) pri 4300–6000 | 150 (204) pri 3800–4200 | 270 (367) pri 5550–6300 |
Max. krútiaci moment (Nm pri / min) | 340 pri 2000–4000 | 400 pri 1750–3250 | 550 pri 1700–4000 |
Prídavný výkon elektromotora (kW (k)) | – | 18 (24) | 18 (24) |
Prídavný krútiaci moment elektromotora (Nm) | – | 230 | 230 |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h (s) | 8,3 | 7,9 (7,0) | 4,7 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 240 | 241 (238) | 250 |
Kombinovaná spotreba (l/100 km) | 7,1-8,0 | 5,0-5,7 | 6,9-7,8 |
Kombinované emisie CO2 (g/km) | 181-191 | 130-148 | 156-178 |
Syntéza športovosti a komfortu: podvozok
Nový model A6 Limuzína presviedča vysokým jazdným komfortom a svoje silné stránky rozohráva zvlášť pri jazdách na dlhé trasy. Pritom poskytuje typický zážitok z jazdy vyššej strednej triedy ako máloktorý iný automobil. Významný podiel na tom má adaptívne pneumatické pruženie, ako aj natáčanie zadných kolies pre verzie quattro, ktoré pri malej rýchlosti výrazne zlepšuje obratnosť vozidla a pri vysokej rýchlosti zabezpečuje väčšiu presnosť ovládania a stabilitu. A6 Limuzína má harmonické jazdné vlastnosti, predstavujúce syntézu športovosti a komfortu, ktoré sú súčasťou DNA značky Audi.
Predná aj zadná náprava nového modelu Audi A6 Limuzína využíva päťprvkové závesy, vyrobené z veľkej časti z hliníka. Ramená náprav spájajú s karosériou dva pomocné rámy, z ktorých predný je ku skeletu pripevnený napevno a zadný prostredníctvom hydraulických silentblokov.
Na výber sú tri verzie podvozka:
- štandardný podvozok s oceľovými vinutými pružinami, ktorý je oproti predchádzajúcej generácii A6 vyladený ešte komfortnejšie
- športový podvozok s tvrdším naladením a svetlou výškou zmenšenou o 20 milimetrov (sériovo pri S line)
- podvozok adaptive air suspension so vzduchovým pružením a adaptívnymi tlmičmi pruženia, ktorý vozidlu poskytuje široký diapazón medzi vysokým komfortom a športovými jazdnými vlastnosťami
Podvozok so vzduchovým pružením a adaptívnymi tlmičmi pruženia reguluje svetlú výšku vozidla a individuálne pre každé koleso aj charakteristiku tlmičov pruženia. Pneumatické pruženie zároveň automaticky vyrovnáva zaťaženie vozidla. Oproti štandardnému podvozku má A6 Limuzína v normálnej úrovni (jazdné režimy balanced, comfort a efficiency) o 20 milimetrov menšiu svetlú výšku, rovnakú ako vozidlo so športovým podvozkom. V režime dynamic sa pre umocnenie športových jazdných vlastností svetlá výška zmenší o ďalších 10 milimetrov. Pre zníženie odporu vzduchu sa aj pri jazdných režimoch balanced a efficiency pri vysokých rýchlostiach nad 120 km/h karoséria automaticky spustí na najnižšiu úroveň.
Naproti tomu funkcia Lift umožňuje zdvihnúť karosériu modelu A6 Limuzína o 20 milimetrov oproti normálnej úrovni pri rýchlostiach do 85 km/h. Táto zväčšená svetlá výška zabezpečuje bezpečné napredovanie pri zložitých cestných podmienkach, napríklad na nerovnom alebo zasneženom povrchu.
Nastavovanie svetlej výšky vodič robí prostredníctvom systému regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select, ktorým sa prispôsobuje aj riadenie a pohonný systém. Oproti predchodcovi má systém rozšírené rozpätie medzi jednotlivými jazdnými režimami. Jazdné vlastnosti v režime dynamic sú citeľne športovejšie vyladené, kým režim comfort je koncipovaný pre pohodlnú jazdu na dlhé etapy. Okrem toho sa dá svetlá výška vzduchového podvozka vďaka funkcii Audi assistant po prvý raz v A6 nastavovať aj prostredníctvom hlasového ovládania (vo vybraných jazykoch) – jednoduchými povelmi ako napríklad „zvýšiť vozidlo“ alebo „zníž vzduchové pružiny“.
Všetky pneumatiky pre model A6 Limuzína majú špecifické vyladenie od výrobcu a sú optimalizované z hľadiska valivého odporu. Na želanie Audi montuje špeciálne vysoko výkonné pneumatiky formátu 20 a 21 palcov, ktoré udeľujú vozidlu zvlášť dynamické jazdné vlastnosti a skracujú brzdnú dráhu.
Pokrokový a efektívny: pohon všetkých kolies quattro
Pre niektoré motorizácie je k dispozícii systém pohonu všetkých kolies quattro ultra. Tento systém adaptívne rozdeľuje krútiaci moment motora na nápravy tak, aby na jednej strane vozidlo jazdilo čo najefektívnejšie a na druhej strane sa v plnom rozsahu využívali prednosti pohonu všetkých štyroch kolies v oblasti aktívnej bezpečnosti a jazdnej dynamiky – tak, ako si to vyžaduje momentálna jazdná situácia.
Na rozdeľovanie krútiaceho momentu na nápravy slúži elektronicky regulovaná lamelová spojka. Systém quattro ultra pre zníženie spotreby paliva v režime čiastočného zaťaženia automaticky odpája pohon zadnej nápravy ak to jazdná situácia dovoľuje. Pri dynamickej jazde v zákrutách, intenzívnej akcelerácii alebo pri nižšej priľnavosti povrchu cesty sa lamelová spojka systému quattro ultra uzavrie a flexibilne prenesie krútiaci moment na tú nápravu, kde je potrebný. Pri intenzívnej akcelerácii zo zákruty sa väčší pomer krútiaceho momentu prenáša na zadné kolesá – približne 30 percent na prednú a 70 percent na zadnú nápravu. Pri režime dynamic, nastavenom prostredníctvom systému Audi drive select, sa všeobecne prenáša na zadnú nápravu väčší podiel krútiaceho momentu, čo vodič subjektívne pociťuje akoby vozidlo malo pohon zadných kolies.
Pohonné ústrojenstvo motora V6 3.0 TFSI môže byť na želanie doplnené športovým diferenciálom zadnej nápravy, ktorý aktívne variabilne rozdeľuje krútiaci moment na kolesá zadnej nápravy pomocou dvoch prídavných prevodov. Na rozdiel od konvenčného samosvorného diferenciálu môže športový diferenciál vonkajšie koleso v zákrute ďalej zrýchľovať a tým preniesť naň väčší krútiaci moment. Tým športový diferenciál potláča tendenciu vozidla k nedotáčavosti a zvyšuje jeho agilitu.
Zdokonalené: vzájomné prepojenie regulačných systémov a Brake Torque Vectoring
Výhody dokonale prepojených regulačných systémov sa citeľne prejavujú pri jazde v zákrutách, dynamike a jazdnom komforte. Oproti predchodcovi konštruktéri Audi ďalej zlepšili súhru medzi regulačnými systémami jednotlivých komponentov podvozka a pohonu v A6. Integrovaný regulátor brzdovej sústavy, adaptívne tlmiče pruženia a riadiaca jednotka motora spolupracujú navzájom ešte rýchlejšie a precíznejšie. Výsledkom je ďalej zlepšená ovládateľnosť.
Vďaka funkcii Brake Torque Vectoring – selektívnej regulácii krútiaceho momentu na jednotlivých kolesách pomocou bŕzd – nový model A6 Limuzína jazdí v zákrutách ešte suverénnejšie. Brake Torque Vectoring permanentne monitoruje momentálnu jazdnú situáciu a kompenzuje nedotáčavosť. Len čo vozidlo dosiahne definované využitie adhézie v pozdĺžnom a priečnom smere, teda keď vnútorné kolesá v zákrute stratia trakciu kvôli nízkej hodnote adhézie, systém ich zľahka pribrzdí. Tento zásah vyvolá rozdiel krútiaceho momentu na kolesách nápravy, ktorý podporuje bezprostrednejšie a spontánnejšie zatáčanie vozidla. Vďaka tomu sú jazdné vlastnosti modelu A6 Limuzína precíznejšie, bezpečnejšie a agilnejšie.
Zlepšená ovládateľnosť: progresívne riadenie a natáčanie zadných kolies
Ku komfortným a súčasne dynamickým jazdným vlastnostiam nového modelu A6 Limuzína významne prispieva prepracované a teraz bezprostrednejšie reagujúce riadenie. Oproti predchodcovi je celá prenosová cesta riadiacich impulzov od volantu po kolesá tuhšie vyladená. Prispieva k tomu torzná pružina na vstupe prevodovky riadenia, pevne zoskrutkovaná prevodovka riadenia a tvrdšie silentbloky priečnych ramien prednej nápravy. Okrem toho bol mierne zväčšený odklon kolies prednej nápravy. Všetky tieto konštrukčné opatrenia spolu prispievajú k výraznému zlepšeniu reakcie riadenia a spätnej väzby poskytovanej vodičovi.
A6 Limuzína má sériovo elektromechanické progresívne riadenie. Jeho prevodový pomer sa mení podľa uhla natočenia volantu. Pri malých uhloch, napríklad pri jazde na diaľnici je riadenie menej presné aby sa zabránilo nervóznemu správaniu vozidla. Pri väčších uhloch natočenia volantu sa prevod riadenia stáva čoraz bezprostrednejším aby vodič nemusel v mestskej premávke a pri parkovaní veľa otáčať volantom. V ostrých zákrutách progresívne riadenie prispieva k športovejšiemu pocitu z jazdy. Prostredníctvom systému regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select sa dá charakteristika posilňovača riadenia, konkrétne veľkosť krútiaceho momentu potrebného na otáčanie volantu, nastavovať vo viacerých režimoch.
Audi v kombinácii s pohonom quattro na želanie montuje natáčanie zadných kolies. Je vybavené dynamickou funkciou, ktorej reakčná rýchlosť bola ďalej zlepšená. Pri rýchlostiach približne do 60 km/h sa zadné kolesá natáčajú do 5 stupňov oproti smeru natočenia predných kolies. Tým sa v mestskej premávke zmenšuje priemer otáčania relatívne dlhého vozidla až o jeden meter na 11,3 metra. V mestskej premávke a ostrých zákrutách automobil jazdí agilnejšie. Pri stredných a vysokých rýchlostiach sa zadné kolesá natáčajú do rovnakého smeru ako predné, čo umožňuje ešte precíznejšie a stabilnejšie jazdné vlastnosti.
Po prvý raz v A6: integrovaný regulátor bŕzd
Modely A6 majú integrovaný systém regulácie bŕzd iBRS, umožňujúci plynulé prelínanie brzdových systémov. Systém s elektronickým prenosom povelov Brake-by-Wire má brzdový pedál úplne oddelený od hydraulickej brzdovej sústavy. Pri verziách vybavených technológiou MHEV plus systém po stlačení brzdového pedála vypočíta, či na želané spomalenie postačuje rekuperačný výkon elektromotora – teda generátora TSR – alebo či musia byť navyše aktivované aj hydraulické brzdy na prednej alebo zadnej náprave. Potom riadiaca jednotka v zlomkoch sekundy reguluje brzdný moment hydraulických kotúčových bŕzd. Potrebný tlak vytvára elektromechanicky ovládaný piest v hydraulickej sústave bŕzd.
Pocit vodiča pri stláčaní brzdového pedála pri tom zostáva vždy rovnaký, prechod medzi rekuperáciou a mechanickými brzdami sa uskutočňuje homogénne a nepozorovateľne, brzdná sila zostáva konštantná. Vďaka elektrohydraulickému ovládaniu systém vytvára tlak v brzdovej sústave veľmi precízne a približne dvakrát tak rýchlo ako bežná brzdová sústava. Napríklad pri automatickom núdzovom brzdení systém vytvorí maximálny tlak už za 150 milisekúnd.
Najlepšia konektivita: infotainment s ChatGPT
Audi A6 Limuzína využíva pre infotainment operačný systém Android Automotive OS. Všetky obsahy vozidlo aktualizuje automaticky mobilným prenosom dát Over-the-Air. Tým Audi zabezpečuje, že všetky online služby Audi connect sú vždy na aktuálnej úrovni. Z Audi Application Store, ktorý je sériovou súčasťou, rovnako ako rozhranie Smartphone Interface, si zákazník môže stiahnuť rozličné aplikácie tretích strán ako napríklad Spotify, YouTube alebo spravodajské služby. Tieto aplikácie sú bezprostredne integrované do systému MMI – na ich stiahnutie ani využívanie nie je potrebný smartfón vodiča.
Audi Smartphone Interface prenáša obsah smartfónu priamo do systému infotainmentu. Navigácia, telefonovanie, hudba a zvolené aplikácie tretích strán sa vďaka tomu dajú pohodlne ovládať pomocou dotykového displeja MMI Touch a hlasového ovládania. Na nabíjanie smartfónu slúži sériová odkladacia priehradka s bezdrôtovou nabíjačkou.
Vďaka zdokonalenému a intuitívnejšiemu dotykovému ovládaniu môžu zákazníci optimálne využívať prednosti novej koncepcie zobrazovania a ovládania. Alternatívne sa dajú rozličné funkcie vozidla ovládať zdokonaleným systémom hlasového ovládania (vo vybraných jazykoch), ktoré podporuje Audi assistant s funkciou strojového učenia. Na čo najlepšie zodpovedanie dopytov posádky, Audi assistant využíva aj mnohé obsahy z internetu, medzi nimi informácie o počasí alebo aj z oblasti všeobecných vedomostí.
Prostredníctvom prepojenia s umelou inteligenciou ChatGPT (poskytovaného cez Microsoft Azure OpenAI Service) môžu členovia posádky prirodzenou rečou vyvolať poznatky podporované umelou inteligenciou. Odpovede sa individuálne generujú a predčítavajú tak, aby sa hodili k otázkam. Audi assistant automaticky rozozná, či má ovládať nejakú funkciu vozidla alebo zodpovedať otázku na určitú tému. Až keď Audi assistant nie je schopný odpovedať na otázku, plynulo a bez prerušenia, ktoré by si členovia posádky všimli, sa prepojí s ChatGPT.
Väčší komfort a bezpečnosť: asistenčné systémy
Nové Audi A6 Limuzína má sériovo rozličné moderné asistenčné systémy. Tieto systémy zvyšujú komfort a bezpečnosť pri každej jazde pretože odbremeňujú vodiča a preberajú dôležité úlohy.
Súčasťou sériového vybavenia je komplet asistenčných systémov „Jazda a parkovanie“. Zahŕňa adaptívny tempomat, obmedzovač rýchlosti podporovaný rozpoznávaním dopravných značiek, cúvaciu kameru a parkovací asistent plus so zobrazovaním vzdialenosti od prekážky, asistent na udržiavanie jazdného pruhu, vyhýbací a odbočovací asistent, ako aj systém automatického núdzového brzdenia. Okrem toho si zákazníci môžu za príplatok nakonfigurovať ďalšie asistenčné systémy.
Medzi nimi vyniká adaptívny asistent pre jazdu plus, ktorý okrem rozličných senzorov, permanentne monitorujúci okolie vozidla, využíva aj digitálne mapové dáta vo vysokom rozlíšení a v cloude uložené skupinové (kŕdľové) dáta iných vozidiel. Pomocou nich systém optimalizuje rozpoznávanie dopravných značiek a podporuje vodiča pri zrýchľovaní, udržiavaní rýchlosti a odstupu, ako aj vedení vozidla v jazdnom pruhu.
Systém využívajúci fúziu dostupných dát vypočítava nadchádzajúci priebeh trasy a prostredníctvom jemných korekcií riadenia pohodlne vedie vozidlo v strede jazdného pruhu v premávke. Súčasne reaguje na vozidlá idúce vpredu alebo vozidlá zaraďujúce sa do vlastného jazdného pruhu udržiavaním bezpečného odstupu, pričom predvídavo prispôsobuje rýchlosť limitom stanoveným dopravnými značkami a cestným situáciám ako sú zákruty, križovatky a kruhové objazdy.
V hustej premávke Stop-and-Go asistenčný systém samočinne zabrzdí vozidlo a následne ho aj automaticky opäť rozbehne ak prestávka v jazde neprekročí definovanú dobu. Pri dopravných značkách „Stoj, daj prednosť v jazde“ systém zníži rýchlosť aby umožnil vodičovi pohodlné prevzatie riadenia. Vďaka množstvu zohľadňovaných parametrov adaptívny asistent pre jazdu plus poskytuje zvýšený komfort jazdy – v celom rozsahu rýchlosti, ako aj v dopravných zápchach.